بیشتر راه‌های روستایی که با بارش برف، مسدود شده تا کمتر ۲۴ ساعت آینده بازگشایی می‌شود و تا روز دوشنبه (۹بهمن) همه راه‌های روستایی باز خواهد بود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «پس از بارش برف برای تامین ایمنی رفت و آمد اهالی روستا، بیشتر راه های روستایی با اعمال محدودیت‌هایی در تردد روبه رو می‌شود. در حال حاضر برخی از راه های روستایی در نیمه غربی کشور بسته است که با تلاش راهداران به سرعت باز می‌شود به طوری که حداکثر تا روز دوشنبه همه راه های روستایی باز خواهد شد.»
حسین ظفری افزود: «بیشترین انسداد جاده‌ای در استان اردبیل، محور پونل-خلخال و محور هشتگرد-طالقان اتفاق افتاده‌است. محور برون شهری هشتگرد به طالقان با توجه به حجم بالای بارش بسته شده است. انسداد محورهای فوق با تلاش نیروهای راهداری به زودی رفع خواهد شد.»
به گفته ظفری، مسدود شدن راه در شهرستان‌های سروآباد در استان کردستان، پاوه در استان کرمانشاه، سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، پادنا در استان اصفهان، گنجنامه و تویسرکان در استان همدان و وازک در استان مازندران هم رخ داده‌است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: «با ورود سامانه اخیر بارشی به کشور، به مدیریت بحران استان‌های کشور و همچنین نهادهای امدادرسان از جمله اورژانس و هلال احمر و نیز راهداری‌ها هشدار اعلام شد و همگی به صورت آماده‌باش درآمدند.»
ظفری تاکید کرد: «راه های اصلی کشور عمدتا باز است و تردد در آن جریان دارد. با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان گیلان، فردا دوشنبه (۹ بهمن) نیروهای امدادی آماده باش هستند.»
بارش برف باعث بسته شدن راه ارتباطی ۶۰ روستا در بخش‌های مرکزی، شیروان و اشترینان شهرستان بروجرد نیز شد که به گفته محمد ایرانشاهی، رئیس راهداری و حمل‌ونقل بروجرد تلاش برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد. ضمن اینکه تمام جاده‌های اصلی شهرستان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد و در حال حاضر هیچ مشکلی در جاده‌های ارتباطی شهرستان بروجرد وجود ندارد.
از خراسان رضوی نیز خبر می‌رسد که بارش زمستانی ضمن انسداد و تخریب برخی راه‌های روستایی و بین شهری، مشکلاتی برای زیرساخت‌ های یاد شده ایجاد کرد. به طوری که جاده اصلی ریوش به میان جلگه و نیشابور که در اثر ریزش کوه و بارش برف مسدود شده بود، با تلاش عوامل امدادی و راهداری بازگشایی شد. محور روستایی خضرآباد که راه ارتباطی ۲ روستای خضرآباد و دهمیان شهرستان کوهسرخ محسوب می‌شود، مسدود شده وچند دستگاه لودر و گریدر برای بازگشایی این مسیر اعزام شده است.
با توجه به بارش برف و کاهش دما به‌خصوص در طول شب که احتمال یخ‌زدگی بیشتر می‌شود توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای شبانه تا حد امکان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:
تصاویر گرفتار شدن مردم در گردنه اسد آباد | برف و کولاک گردنه را بسته است

کد خبر 828367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha