قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

سکه طلا

همشهری آنلاین -نجمه احمدبیگی: امروز یکشنبه ۸ بهمن تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی به دلیل افزایش ناگهانی قیمت سکه در روزهای اخیر تصمیم مهمی گرفت و آن ضرب سکه های جدید بود. قرار براین است که در ضرابخانه سکه های جدید بدون تاریخ ضرب شوند. اقدامی که به نظر اکثر کارشناسان طلا و سکه منجر به کاهش حباب سکه خواهد شد. به طوری که زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای ۷ میلیون تومان بود ولی هم اکنون به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قرار است تا چند روز آینده این سکه ها در کنار سکه های قدیمی روانه بازار شوند. بازاری ها و فعالان طلا و سکه معتقدند این اقدام آثار بسیار مثبتی در بازار دارد و جلوی نوسان بازار گرفته می شود.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۳۵۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار

کد خبر 828236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha