کره شمالی برای دومین بار در کمتر از یک هفته چند موشک کروز دیگر را به امتداد سواحل شرقی شلیک کرد.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کره شمالی برای دومین بار در کمتر از یک هفته، چند موشک کروز دیگر را به امتداد ساحل شرقی شلیک کرد.

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی حدود ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت محلی انجام گرفت و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند اما به طور دقیق اعلام نکردند که چه تعداد موشک شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «علی‌رغم آن‌که نظارت و هوشیاری را تقویت کرده‌ایم، ارتش ما با ارتش ایالات متحده همکاری نزدیکی دارد و هرگونه نشانه‌ها و فعالیت‌های بیشتر کره شمالی را تحت نظر داریم».

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی جزئیاتی در مورد تعداد موشک‌های شلیک شده منتشر نکرد اما گفت که رصد و هوشیاری خود را افزایش داده و با آمریکا برای تحلیل این اتفاق همکاری می‌کند.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از آن انجام گرفت که این کشور موشک جدید راهبردی کروز موسوم به «Pulhwasal-3-31» را با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرد.

آمریکا و متحدانش می‌گویند که کره شمالی تقابل با آنها را افزایش داده است اما واشنگتن و سئول اعلام کرده‌اند که نشانه‌ای در مورد قصد پیونگ یانگ برای حمله قریب‌الوقوع به آنها نیافته‌اند.

تحلیگران و مقام‌های دولتی معتقدند با توجه به اینکه کره شمالی توسعه موشک‌های بالستیک را شدت بخشیده و همکاری با روسیه را افزایش داده و از اتحاد با کره جنوبی صرف نظر کرده است، انتظار می‌رود که پیونگ یانگ مبادرت به اقدامات تحریک‌آمیز کند.

کره شمالی اخیرا اعلام کرد یک موشک بالستیک با سوخت جامد را که حامل یک کلاهک جنگی هایپرسونیک (فرا صوت) بوده به عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول خود در راستای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی، آزمایش کرد.

کره شمالی چندی پیش نهادهای مرتبط با اتحاد دو کره را منحل کرد و کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار تغییرات در قانون اساسی برای مجاز شمردن «اشغال» کره جنوبی در جنگ شد.



کد خبر 828146
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha