اوسمار ویرا به عنوان دستیار سرمربی سابق پرسپولیس یعنی یحیی گل محمدی فعالیت می کرد و امروز به طور رسمی  هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت.

اوسمار

به گزارش همشهری آنلاین، این مربی برزیلی که در ۲ سال گذشته دستیار یحیی گل محمدی در تیم فوتبال پرسپولیس بوده بلافاصله بعد از رفتن یحیی به گزینه اصلی هدایت این تیم تبدیل شده بود، اما فشار هواداران باعث شد تا درویش در آن بازه زمانی بی‌خیال این اتفاق شود.

برزیلی سرشناس و محبوب سرمربی پرسپولیس شد

اوسمار لوس ویرا متولد ۳ ژوئیه ۱۹۷۵ و اهل برزیل است. او فعالیت حرفه ای خود را با تیم جوانان اینترناسیونال در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۰۹، او به عنوان مربی تیم ب آن باشگاه منصوب شد.

ویرا در مرداد ماه ۱۴۰۱ با نظر یحیی گل محمدی سرمربی وقت پرسپولیس به عنوان مربی جدید و جایگزین حمید مطهری انتخاب شد و طی قراردادی به این تیم پیوست.

سرانجام در بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از جدایی یحیی گل محمدی ، توسط رضا درویش به عنوان سرمربی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران ۰۳–۱۴۰۲ انتخاب شد.

برخلاف تصور خیلی ها اوسمار اصلا مربی کم تجربه ای نیست و اوسمار لس ویه‌را در سال‌های اخیر و در سال ۲۰۲۱ در باشگاه اینترناسیوناله در سری آ برزیل دستیار اول و در فصل ۲۰۲۰/۲۱ نیز در اینتر ناسیونال سری آ دستیار بوده و برای دو بازی سرمربی شد. اوسمار مربی پرسپولیس از سال ۲۰۱۱ و از فوتبال پایه شروع کرده و سپس در باشگاه‌های بزرگ اینترناسیونال و کورینیتانس برزیل در سری ۱ دستیار بوده و در سری بی هم سابقه سرمربیگری داشته است.

وی مدتی مربی ژوونتود بود و سپس، هدایت تیم جوانان اینترناسیول را بر عهده گرفت و مدتی نیز هدایت آکادمی فلومیننسه را برعهده داشت.

اوسمار ویرا در سال ۲۰۱۹ هدایت دو تیم گوارانی و ویتوریا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۰ دوباره به عنوان دستیار به اینترناسیول پیوست تا انتهای فصل ۲۰۲۱ در این تیم ماند.

او در آغاز فصل ۲۰۲۱ هدایت سیانورته در لیگ سطح اول ایالت پارانای برزیل را بر عهده گرفت. در کل بیشترین همکاری این مربی فوتبال اهل برزیل با تیم ایننرناسیونال بود و حالا در اولین تجریه خود در یک تیم ایرانی باید دید چه عملکردی را نشان خواهد داد.

کد خبر 828059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فقط حاج آقا درویش IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    ممنون جناب درویش، درکت میکنیم بزرگوار. استقلالی ها هم خودشونو بجای پرسپولیسی جا نزنند
  • ارتش سرخ IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 1
    بعد از چند بازی می توان در مورد انتخاب درویش نظر داد، به دلیل مشکلات و... درویش فیلم بازی کرد با مذاکره با برانکو و دیگران،سابقه این بنده خدا بعنوان سرمربی اصلا خوب نیست
  • مصطفی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    من نمیدونم سرمربیها روچه بلایی سرشون میارن که بااینکه پرسپولیسی دواتیشه هست میزارن ومیرن.مثل تیمهای اروپایی چندین سال تحمل نمیکنن.امسال جوری معلومه خبرازجام نیس