بازار سرمایه در اولین روز هفته ۳۳۶۳ واحد رشد کرد و شاخص کل دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بازار سرمایه پس از رشد نسبی روز چهارشنبه، امروز ۷ بهمن نیز تقریبا به همان میزان افزایش یافت. این در حالی است که تا قبل از چهارشنبه هفته قبل، بازار هفت روز پشت هم با ریزش مواجه شده بود. به نظر می‌رسد با کمرنگ شدن اثر ریسک‌های غیر اقتصادی و عوامل درونی مثل تعیین نرخ خوراک پالایشی‌ها بازار سرمایه در حال بازیابی خود است.

امروز اوضاع گروه‌های انبوه‌سازی و فلزات اساسی از شرایط به نسبت بهتری در مقایسه با دیگر گروه‌ها برخوردار بودند.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز کاری هفته ۳۳۶۳ واحد افزایش یافت و به عدد دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۵۵ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم با رشد ۵۴۱۳ واحد در عدد ۷۳۳ هزار و ۳۷۷ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۲۴ هزار معامله به ارزش ۴۱۹۹ میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

فملی، فولاد و ثفارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند اما حکشتی منفی شد. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به داتام، ثشاهد، شستا و ثفارس اشاره کرد که به جز شستا سایر نمادها مثبت به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۲۱۴ واحد افزایش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۴۹۴ واحد رسید. امروز اکثر نمادهای تاثیرگذار فرابورس مثبت شدند.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۴۲ هزار فقره بود که ارزش آن به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

هرمز، ارفع، انتخاب و وهور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. فصبا، نخریس و کرومت از نمادهای تاثیرگذار مثبت بودند و نطرین منفی شد.

کد خبر 827953
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    این ۳_۴هزار واحد سبز دستوری هرگز جوابگوی اون ۸۰ هزار قرمز، منفی و کاهشی هفته ی گذشته نخواهد بود. دلار بالا بره ، بورس سقوط کرده . دلار کاهشی شود باز هم بورس سقوط کرده . مشکل بورس ایران فقط و فقط سوء مدیریت عشقی هست ‌ .
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    دلار افزایش قیمت پیدا کرده تو این چند روز و از ۵۶ هزار تومان عبور کرد ولی بورس را دستوری ۳ _۴هزار واحد سبز و مثبت کردند. در حالی که اکثر نمادها قرمز و منفی بودند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    چرا علیرغم اینکه قیمت دلار روز به روز افزایش پیدا کرده ، قیمت طلا بالا رفته ، قیمت زمین و ملک پرواز کرده ، بورس در جهت مخالف حرکت میکنه ‌ ؟!!!!!! مگه بورس وابسته به دلار نبود ؟ نکنه در جهت کاهشی شدن نرخ دلار ، بورس به آن وابسته هست ولی در جهت افزایشی شدن دلار ، بورس هیچ سنخیت و وابستگی به دلار نداره!!!!!!!
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    4 سال عقب ماندگی از تورم و حالا به جای اینکه سایر بازارها اصلاح کنند همچنان صعودی اند اینجا مای سهامدار همچنان تو ضرر.