دختر جوان برای کشف اسرار نامزدش که خودش را مهندس و مدیر شرکت معرفی کرده بود، یک کارآگاه خصوصی استخدام کرد و متوجه شد که او سرکرده یک باند بزرگ سرقت است که شبانه به خانه ها دستبرد می زدند اما کشف این حقیقت برایش دردساز شد.

دستگيري متهم

همشهری آنلاین؛ حوادث : همه چیز از روزی شروع شد که مریم دختری ۱۹ ساله در اینستاگرام با پسری به نام کیارش آشنا شد. او خودش را مهندس مکانیک و مدیر یک شرکت بزرگ معرفی کرد. مدتی که از آشنایی آنها گذشت، کیارش به مریم پیشنهاد ازدواج داد و به خواستگاری اش رفت. با موافقت خانواده ها، مریم و کیارش با یکدیگر نامزد شدند؛ همه چیز به خوبی پیش می رفت و آنها در تدارک مراسم عروسی شان بودند اما این اواخر مریم به رفتارهای نامزدش مشکوک شده بود. او شب ها جواب تلفنش را نمی داد و وقتی مریم علتش را می پرسید می گفت تا دیر وقت شرکت بوده و سرگرم کار. اما نکته عجیب این بود که پسر جوان می گفت برای اینکه حواسش پرت نشود، موبایلش را با خود به شرکت نمی برد و در خانه می گذارد. این مسئله برای مریم عجیب بود و او در ابتدا احساس می کرد نامزدش در حال خیانت به اوست. به همین دلیل با جست و جو در اینترنت به دنبال یک کارآگاه خصوصی گشت تا راز نامزدش را فاش کند. خیلی زود دست پسر جوان رو شد؛ جوانی که سارقی سابقه دار بود و به دروغ خودش را مهندس جا زده بود.

آدم ربایی

چند روز قبل مریم به اداره پلیس رفت و درحالیکه به شدت مضطرب بود به افسر پلیس گفت: «نامزد سابقم مرا ربود و چند ساعتی در خانه مرا حبس کرد تا مرا وادار به سکوت کند اما من امروز اینجا هستم تا دست او را رو کنم؛ نامزد سابقم یک شیاد و سارقی سابقه دار است.» وی ادامه داد: من با استخدام کارآگاه خصوصی متوجه شدم که او بعضی از شب ها به همراه چند خلافکار به خیابان های شمال پایتخت می روند و به صورت سریالی به خانه ها دستبرد می زنند. کارآگاهی که استخدام کرده بودم، عکسی از نامزدم در حال بالا رفتن از دیوار خانه ها گرفته و برایم فرستاد. باور کردنی نبود، پسری که به خوبی توانسته بود نقش بازی کند و حتی پدر و مادرم که هردو پزشک هستند هم متوجه بازی او نشدند. نامزد سابقم به راحتی توانست من و خانواده ام را فریب بدهد. او که تا سیکل درس خوانده، خودش را مهندس معرفی کرد. می گفت مدیر شرکت است درحالیکه یک باند سرقت را اداره می کند و رئیس خلافکاران است. وی ادامه داد: وقتی پی به این حقایق بردم، نامزدی ام را بهم زدم. حتی به خانواده ام حرفی از سارق بودن او نزدم و گفتم دلیل تمام کردن این رابطه، خیانت کیارش است. مدتی بعد هم با پسر یکی از دوستانم نامزد شدم تا این اتفاقات تلخ را فراموش کنم اما وقتی کیارش متوجه شد که دستش پیش من رو شده، نقشه آدم ربایی کشید. دختر جوان ادامه داد: چند روز قبل در خیابان سد راهم شد و با تهدید چاقو مرا به زور سوار ماشینش کرد. وی مرا به خانه اش برد و در آنجا به شدت کتکم زد. سپس تمام طلاهایم را به سرقت برد و با تهیه فیلم، تهدید کرد که اگر به کسی بگویم سارق است، فیلم و عکس هایم را برای نامزدم می فرستد و آبرویم را می برد. وی ادامه داد: اگرچه او مرا تهدید کرد اما من تصمیم گرفتم اسرارش را فاش کنم تا دیگر مزاحم زندگی من نشود.

اقرار

پس از ثبت اظهارات این دختر جوان، ماموران پسر جوان را دستگیر کردند. هرچند او اصرار داشت بیگناه است اما با توجه به مدارک و شواهد موجود تصمیم گرفت حقایق را بازگو و به سرقت های سریالی اعتراف کند. وی گفت: من سارقی سابقه دارم و تخصصم دستبرد به خانه ها با روش بالکن رویی است. متهم ادامه داد: آخرین بار پس از آزادی تصمیم گرفتم، خودم باند سرقت راه اندازی کنم؛ چند نفر را استخدام کردم و سرقت هایمان را آغاز کردیم تا اینکه چند وقت قبل با مریم آشنا شدم. وقتی دیدم دختر خوبی است و خانواده خوبی دارد، تصمیم گرفتم دور خلاف را خط بکشم و زندگی جدید بسازم. اما برای شروع یک زندگی خوب، نیاز به پول داشتم. تصمیم گرفتم با دروغ بافی، خودم را مهندس و مدیر شرکت جا بزنم تا اعتماد خودش و خانواده اش را به دست آورم. برنامه ام این بود که پس از جمع آوری پول، سرقت را کنار بگذارم و زندگی تشکیل بدهم اما مریم خیلی زرنگ تر از این حرف ها بود و متوجه اسرار من شد. وقتی دیدم از دستش دادم و او با فرد دیگری نامزد کرده، تصمیم گرفتم او را گروگان بگیرم و تهدیدش کنم تا اسرار مرا فاش نکند اما خب در نهایت دستم رو شد و دستگیر شدم.

این متهم اعتراف کرد که با همدستانش به صورت سریالی به خانه ها دستبرد می زنند و به ده ها فقره سرقت با روش بالکن رویی در تاریکی شب اقرار کرد. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد، همدستان دیگر وی، یکی پس از دیگری دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 827752
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • CH ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 1
    خدا را شکر مردم کار پلیس را خودشان انجام می‌دهند !!!!!!