سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، سواحل شمالی و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ـ با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور ـ در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب ابرناکی، همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر گستره بارش مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور را فراخواهد گرفت. شدت بارش در نیمه شرقی خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و همچنین در ارتفاعات آذربایجان غربی خواهد بود.

شنبه گستره فعالیت سامانه در کل کشور خواهد بود و در جنوب لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت.

یکشنبه این سامانه در شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور فعال است و اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

دوشنبه ـ با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور ـ گستره بارش در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود. طی این روز در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

تا روز شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما در این مناطق حاکم می‌شود.

یکشنبه دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

کد خبر 827482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    3 3
    بنام خدا، از آنجائیکه یکی از عوامل احتمالی عدم بارش برف و باران را، گرم بودن هوای شهرها می دونند، پیشنهاد می شود که تعطیلات آخر هفته سایر شهرها هم مثل تهران دو روز شود، که با این کار نه تنها تردد داخل شهرها کم شده و متعاقبا گرمای تولیدی خودروها کم می شود بلکه مصرف سوخت هم کاهش یافته و آلودگی هم کم می شود و صرفه اقتصادی هم خواهد داشت
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      کاملا موافقم چون علمی و عقانی است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    2 1
    به نام خدا با سلام و عرض تسليت و تبريك و تهنيت انشاالله مويد باشين تمام
  • Red army IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    6 3
    فقط بخونیدولی به هیچ وجه باورنکنید.پیش بینیای هواشناسی ایران مضحکه عام وخاص شده چون بالای90درصداشتباه درمیاد😂😂😂تازه اون10درصدم ازآفتابی وبه تدریج ابری وبعدتمام ابری وبعداحتمال بارش همه روبه صف میکنن یکیش درست درمیاد😂😂😂😂😂,.... فقط ادعای توخالی!!!
  • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    10 4
    بااین همه گناه وانسان گناهکاری که درروی این کره وجوددارد،مستوجب عذاب خداهستیم تانعمت خدا،قتل الانسان مااکفره..
    • ایرانی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      طبق فرمایش برادرمان اروپا گناهی نمی کنند و مومن واقعی هستند که برف و باران فراوان دارند.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    ابروبادومه وخورشیدوفلک درکارند. تاتونانی بکف آری وبغفلت نخوری
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    ‌دوچیز ازاب درست درمیاد یکی وزش باد ودما اینا معمولا درست ازاب درمیادبارندگی که صفر فقط ابری نیمه ابری همراه با وزش باد راردیف میکنن شاید یکی ازاب دربیاد