در شب اعدام یکی از اغتشاشگران که در جریان درگیری با نیروی انتظامی مرتکب قتل شده بود، خانواده پهلوی جشن گرفتند و آن را رسانه‌ای کردند.

فرح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سوم بهمن در روز اجرای حکم محمد قبادلو به جرم قتل عمد شهید استوار فرید کرم‌پور حسنوند، دختران شاهزاده رضا پهلوی در حال پارتی و شادی بودند و فرح پهلوی، سومین فرزند رضا پهلوی عکس خوشگذرانی‌شان را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت. کاربران فضای مجازی زیر همان پست واکنش نشان دادند؛ یکی از کاربران نوشت: «مارو باش که امیدمون به اینا بود!» کاربر دیگری گفت: «محمد قبادلو را اعدامکردن. اینا تو فکر جشنن. وای برما، دنبال کیا بودیم» کاربر دیگری هم نوشت: «آها انتظار داری این دختر ۲۰ساله بیاد با چتر بپره تو ایران تورو نجات بده». این درحالی است که خاندان رضا پهلوی در صف اول حامیان جریان «ززآ» قرار دارند و مدعی حمایت از مردم ایران هستند.

جشن خاندان پهلوی در شب اعدام محمد قبادلو + سند
پست فرح پهلوی در ۳ بهمن که بعد از انتقادات کاربران پاک شد.

البته پیش از این هم خبری از پست‌های مردمی در صفحه دختر رضا پهلوی نبود و در شش ماه گذشته شاید در برخی موارد استوری‌هایی به زبان انگلیسی در صفحه او دیده شد. درحالی که برخی مردم که عمدتا دهه هشتادی هستند، زیر پست‌های او کامنت‌های فارسیِ بی‌پاسخ گذاشتند.

در نهایت انتقادات و کامنت‌های مردم باعث شد تا عکس خوشگذرانی شبِ اعدام قبادلو از صفحه اینستاگرام فرح پهلوی پاک شود.

جشن خاندان پهلوی در شب اعدام محمد قبادلو + سند
کامنت کاربران زیر پست اینستاگرامی فرح پهلوی

پیش از این هم کاربران از فرح پهلوی خواسته بودند که حداقل متن زیر پست‌هایشان را فارسی بنویسد تا آن‌ها نشانی از یک دلی او با خودشان احساس کنند اما جز در یکی دو مورد آن هم با دو زبان فارسی و انگلیسی این اتفاق نیفتاد. این درحالی است که گفته می‌شود فرح پهلوی بلد است فارسی حرف بزند و بنویسد.

خاندان پهلوی تنها کسانی نیستند که از جوانان ایرانی برای منافع خودشان استفاده کرده‌اند؛ مسیح علینژاد از دیگر افراد حامی ززآ بود که جوانان را ابزاری برای گرفتن ویدئوهای کشف حجاب از داخل ایران قرار داد. در ویدئویی که اخیرا در شبکه مجازی دست به دست می‌شود، گفته‌می‌شود که علینژاد هرکدام از این ویدئوها را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار به رسانه‌های مختلف فارسی زبان و انگلیسی زبان می‌فروخت. این درحالی است که هرگونه همکاری با شبکه‌های معاند علیه نظام اسلامی اعم از ارسال فیلم برای دشمنان نظام مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی است و از ۱ تا ۱۰ سال برای فرد مجرم حبس دارد.
محمدحسین سیاح طاهری جامعه شناس، معتقد است که دشمن همیشه دشمنی می‌کند.این چیز جدیدی نیست، چراکه مخالفان «از هر ابزاری استفاده می‌کنند» تا زهر خود را بریزند، اما هرچیزی را نباید گردن دشمن انداخت و شنونده باید عاقل باشد، اما پژوهشگر خانواده، میر سبحان سادات می‌گوید که ضد انقلاب‌ «مستندات نادرست و دروغ را با نهایت ظرافت به نام حقیقت تحویل نوجوان و جوان می‌دهد» تا از آنها سوءاستفاده کند و این نوجوانان و جوانان بدون اینکه بدانند اشتباه می‌کنند با «تاثیرپذیری از یک الگوی غلط به خیابان‌ها می‌آیند».
کارشناس رسانه امیر عباس صادقی معتقد است در دنیای پر زرق و برق رسانه‌های امروزی و با توجه به نقشی که رسانه ها در تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند، «آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان» به عنوان یک مهارت اساسی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. چراکه سواد رسانه آنها را در مقابل تاثیرات منفی رسانه‌ها و افراد محافظت می‌کند و آنها را به شکلی فعال و هوشمند در استفاده از رسانه ها و ارتباطات رسانه‌ای تربیت می‌کند.

کد خبر 827475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha