در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر سینماگرانی از نسل‌های مختلف با فیلم‌های از ژانرهای مختلف حضور دارند که سبب پدید آمدن تنوع و کثرتی جذاب در جشنواره امسال شده است. تا آغاز جشنواره هر روز تعدادی از فیلم‌های این رویداد را معرفی می‌کنیم تا بدانید در جشنواره با چه فیلم‌هایی مواجه خواهید شد.

آغوش باز

آغوش باز

کارگردان: بهروز شعیبی

تهیه‌کننده: علی سرتیپی

بازیگران: حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، مهدی هاشمی، حسن معجونی و احترام برومند

«آغوش باز» ششمین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که پیش از این «دهلیز»، «سیانور»، «دارکوب»، «روز بلوا» و «بدون قرار قبلی» را ساخته است. شعیبی سابقه داوری در جشنواره جهانی و ملی فجر را دارد و تمام فیلم‌هایی که کارگردانی کرده در جشنواره فجر حضور داشته است. شعیبی برای کارگردانی فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) شد و امیدهای زیادی را برای ورود کارگردانی تازه‌نفس و خوش‌فکر به سینمای ایران زنده کرد، اما هرچه پیش‌تر رفت فیلم هایش معمولی‌تر شد.

او با اینکه تنها ۴۴ سال دارد، یکی از کارگردانان باسابقه جشنواره چهل و دوم محسوب می شود که گویا فیلمش حال و هوایی عاشقانه دارد. در خلاصه داستان «آغوش باز» آمده: «سه قصه عاشقانه... سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند.»

از سه بازیگر «آغوش باز»، قبلا مهدی هاشمی در «سیانور» و حامد کمیلی و محسن کیایی در سریال تلویزیونی «پرده‌نشین» با این کارگردان همکاری کرده اند. احترام برومند هم که در «آغوش باز» نقش‌آفرینی کرده، همسر داود رشیدی فقید، مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه برومند کارگردان است. تا به حال دو بازیگر زن فیلم های شعیبی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شده اند؛ یکبار هانیه توسلی برای «دهیلز» و بار دیگر سارا بهرامی برای «دارکوب». شاید در جشنواره امسال برای بازیگران زن فیلم جدید او هم اتفاق خوبی بیفتد.

برخلاف برخی کارگردانان جوان که به آزمایش با الگوهای روایی غیرمتعارف و ضد داستانگو گرایش دارند، شعیبی از همان آغاز کارش به سینمای داستانگو و الگوهای روایی کلاسیک علاقه‌ داشت و می‌توان حدس زد که در فیلم جدیدش هم بر داستانگویی تمرکز کرده است. واکنش جشنواره به فیلم او و البته میزان استقبال از فیلمش در اکران عمومی نشان می دهد که شعیبی چقدر در این کار به موفقیت رسیده است.

کد خبر 827381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha