معاون حقوقی رئیس جمهور درباره روند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: با ورود دادستان دولت عراق به موضوع پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اقدامات جدی آغاز شده و اکنون منتظر صدور کیفرخواست هستیم.

محمد دهقان

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد دهقان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ورود دادستان کشور عراق در رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، در داخل کشور هم پرونده قضایی علیه جنایتکارانی که شهید حاج قاسم را ترور کردند تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی افزود: در عین حال پیگیری‌های بین‌المللی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی را در محاکم بین المللی دنبال می کنیم و به نظر می رسید که آمریکا پاسخ تذکر ما را ندهد اما اخیرا پاسخ دادند و منتظر هستیم تا نظر قطعی خود را اعلام کنند که آیا ما با آنها وارد داوری می شویم یا خیر؟

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد که هر اتفاقی در پرونده ترور شهید سلیمانی رخ دهد، آثار حقوقی خود را به دنبال خواهد داشت.

دهقان درباره اقدامات حقوقی ترور مستشاران سپاه در سوریه توضیح داد: طبیعتا بخشی از این موضوع اقدامات حقوقی است که باید اتفاق بیفتد. متاسفانه بخشی از اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سوریه انجام می‌دهد فراتر از مسائل حقوقی است.

کد خبر 827283
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha