ارتش کره جنوبی گزارش کرد که کره شمالی اوایل صبح امروز (چهارشنبه)، چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

کره شمالی و کره جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین،ستادمشترک ارتش کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور حدود ساعت ۰۷:۰۰ صبح امروز، چندین موشک کروز پیونگ‌یانگ را شناسایی کرده است.

بنا بر گزارش «UPI»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شده است که واحدهای اطلاعاتی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات دقیق این موشک‌ها هستند.

بر اساس آن‌چه در این بیانیه آمده است: «ارتش ما، نظارت و هوشیاری را افزایش داده و با ایالات متحده ازنزدیک درحال همکاری است و نشانه‌های بیشتر از فعالیت کره شمالی را تحت نظر دارد».

کره شمالی روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که در اعتراض به رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن در منطقه، سامانه تسلیحات اتمی زیر آب خود را آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرده بود که آزمایش سامانه «Haeil-۵-۲۳» در واقع یک پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل سلاح اتمی است و توسط اتاق فکر وزارت دفاع در آب‌های سواحل شرقی این کشور انجام شده است.

کره شمالی نماد اتحاد با کره جنوبی را تخریب کرد

مقام‌های کره شمالی به دستور رهبر این کشور بنایی که به عنوان نماد اتحاد مجدد با کره جنوبی در شهر پیونگ یانگ وجود داشت را تخریب کرده‌اند.

فرمان جنگ بعدی صادر شد؟ | از شلیک موشک کروز تا اقدام معنادار دیگر؛ نماد مهمی که به دستور آقای دیکتاتور تخریب شد + عکس
نماد اتحاد کره شمالی با کره جنوبی که به دستور کیم جونگ اون تخریب شد

خبرگزاری رویترز از تخریب بنایی در پایتخت کره شمالی که نماد آشتی و اتحاد مجدد این کشور به شمار می‌رفت به دستور «کیم جنگ اون»، رهبر این کشور خبر داد.

رهبر کره شمالی چند روز پیش کره جنوبی را «دشمن اصلی» کشور خود خوانده و تاکید کرد که اتحاد مجدد دو کره دیگر امکانپذیر نیست.

پایگاه خبری «ان.کی نیوز» که مقر آن در شهر سئول واقع است گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز سه شنبه از شهر پیونگ یانگ نشان دادند بنایی به شکل طاق که به عنوان نمادی برای اتحاد مجدد دو کره بعد از یک اجلاس مهم سران این کشور در سال ۲۰۰۰ تکمیل شد تخریب شده و دیگر دیده نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کیم جونگ اون ۹ روز قبل در یک سخنرانی در «مجلس عالی خلق» کره شمالی این بنا را که با نام غیررسمی «طاق اتحاد مجدد» شناخته می‌شد «کریه المنظر» خوانده و دستور داد قانون اساسی کره شمالی اصلاح شده و در آن از کره جنوبی تحت عنوان «دشمن شماره یک اصلی تغییر ناپذیر» کشورش یاد شود.

در اسناد رسمی دولت کره جنوبی از این بنا رسما تحت عنوان «بنای سه منشور اتحاد مجدد ملی» که ۳۰ متر ارتفاع داشته و نماد سه منشور «اتکا به خود، صلح و همکاری ملی» است یاد شده است.

مجلس کره شمالی بعد از سخنرانی هفته گذشته کیم جونگ چند سازمان دولت پیونگ یانگ که برای چندین دهه در حوزه تعاملات با سئول مسئولیت داشتند را منحل کرد.

رهبر کره شمالی روز دهم دی ماه گذشته نیز در سخنرانی در اختتامیه اجلاس عمومی پنج روزه کمیته مرکزی حزب حاکم پس از آنکه دستور پرتاب سه ماهواره نظامی دیگر در سال ۲۰۲۴ را صادر کرد گفت که روابط پیونگ‌یانگ-سئول به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

کیم ضمن تاکید بر لزوم تقویت قدرت نیروی دریایی کشورش بیان داشت که کره جنوبی را همتایی برای آشتی و اتحاد در نظر نخواهد گرفت.

کیم جونگ اون اظهار داشت: «سئول، کره شمالی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است. حزب کارگر نیز به این نتیجه رسیده که اتحاد با کره جنوبی ممکن نیست».

کد خبر 827229
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 1
    چرا هر کسی مخالف آمریکا باشه شما بهش برچسب دیکتاتور می چسبونید؟ مثلا پادشاهان عربستان و اردن و عمان و رییس جمهور مصر خیلی اهل دموکراسی هستند؟