چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
۱ نفر

محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی به تدریج و به مرور زمان شکل گرفته است؛ لذا نابودی آن هم باید به تدریج صورت پذیرد.

اسرائیل - رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری در دیدار امروز خود با دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ بیان کردند:«آن موضوعی که در اختیار مسئولان کشورهای اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی است، کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.» برای بررسی بهتر و دقیق‌ار این راهبرد رهبر انقلاب با محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه تهران گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تصحیح یک تصور غلط

کوشکی در ابتدا گفت: برخلاف تصور رایج و مرسوم؛ نابودی رژیم صهیونیستی اسرائیل، نمی‌تواند و نباید یک روند نظامی کامل باشد! چراکه این موجودیت نامشروع در طول هفتاد و پنج سال گذشته، با گردآوری میلیون‌ها نفر از یهودیانِ سراسر جهان، برای خود جمعیتی فراهم آورده و از این نظر این جمعیت، هویتی هرچند جعلی را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان آورده است. به همین خاطر، بر فرضِ غلبه نظامی بر صهیونیست‌ها و نابودی کامل اسرائیل، در شرایط فعلی بزرگ‌ترین مشکل و چالش در برابر جهان اسلام نحوه مواجهه با حداقل شش یا هفت میلیون یهودیِ ساکن در این سرزمین‌ها خواهد بود. به عبارتی به فرض اینکه جهان اسلام بتواند کل حاکمیت و ارتش رژیم اشغالگر قدس را نابود کند، آنگاه با جمعیتی شش یا هفت میلیون یهودی روبه‌رو می‌شود که این جمعیت به سادگی حاضر به ترک سرزمین‌های فلسطین نخواهند شد؛ چرا که این افراد خود را شهروندان رژیم صهیونیستی و صاحبان آن اراضی دانسته و برای خود حق مالکیت قائل هستند. از این رو نگرش واقع‌بینانه ایجاب می‌کند برای نابودی اسرائیل و ریشه‌کنی آن از یک روش معقول و تدریجی استفاده شود.

یک مشکل اساسی

وی افزود: به این معنا که شرایط زیست در این منطقه باید به گونه‌ای محدود شود تا مهاجرینی که از چهارگوشه جهان به این اراضی وارد شدند، و در آن به صورت غاصبانه زندگی کرده و هویت کسب کرده‌اند، به تدریج و به شکل ناگزیر این سرزمین را ترک گفته و به وطن اصلی خود بازگردند. در آن صورت پس از مهاجرت اغلب یهودیانِ ساکن در اراضی فلسطین، ما شاهد فلسطینی خواهیم بود که عمده غاصبان آن، به دلیل فراهم نبودن شرایط زیستی مجبور به بازگشت به وطن خود شده و این منطقه را رها کردند. در این حالت حتی بدون نیاز به تهاجم و جنگ نظامی، رژیم اشغالگر قدس دچار فروپاشی و نابودی خواهد شد و در آن شریط زیرساخت‌های این رژیم باقی خواهد ماند و امکان برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع حکومت در این سرزمین به عنوان ایده اصلی جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد شد.

پیشنهاد رهبری مکمل طرح اصلی جمهوری اسلامی است

او در انتها بیان کرد: برای رسیدن و دست‌یابی به این هدف معقول و ممکن، بهترین راه ایجاد محدودیت‌های جدی در معیشت و فعالیت‌های اقتصادی در پهنه فلسطین اشغالی است. به شکلی که مهاجرین بازگشت به سرزمین‌های اصلی و پدری خود را به بقای در این سرزمین و ادامه حضور غاصبانه در آن ترجیح دهند. ایده مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای در عین حال که مکمل ایده اصلی جمهوری اسلامی برای حل مسأله فلسطین است( ایده برگزاری رفراندوم یا همه‌پرسی برای سرنوشت فلسطین اشغالی از سوی ساکنان اصلی آن) به گونه‌ای رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر و نابود خواهد ساخت که کم‌ترین حمایت و حساسیتی را از سوی حامیان غربی آن برانگیزد و نگرشی واقع‌بینانه به نابودی این رژیم داشته باشد. در یک جمله؛ رژیم صهیونیستی به تدریج و به مرور زمان شکل گرفته است؛ لذا نابودی آن هم باید به تدریج صورت پذیرد.

کد خبر 827149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خسروجردی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    اکر42سالپیش مسلمانان جهان یک سطل اب به کشوراسرایل ریخته بودن الان این مشکل نبود اسراییل هم اب برده بوذ
  • م IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    اینگونه تحلیل های آبکی از یک ذهن مریض و بیمار را نشر ندهید. تنها با اتحاد مسلمانان اسراییل از بین می رود.