یادواره شهدای شهرداری با حضور شهردار تهران، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، نایب‌ رئیس شورای شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خانواده شهدا و جمعی از مدیران شهری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

یادواره شهدای شهرداری

همشهری آنلاین: در راستای برگزاری کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت، یادواره ۲۳۶ شهید شهرداری و آتش نشان تهران با حضور خانواده معظم شهدا، سردار حسن حسن‌زاده دبیرکل کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت و فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، علیرضا زاکانی شهردار تهران، پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. بخشی از صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران در ادامه آمده‌است.

نظام اسلامی، میراث گرانبهای شهدا | یادی از شهدای آتش نشان

اگر امام راحل که قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری طی کردند، بیان داشتند من در عمرم ۲رکعت نماز آنچنانی که بایسته و شایسته است نخواندم، به این دلیل است که نگاه ایشان به ترازویی است که بناست در آن، اقدامات با عمل حضرت علی(ع) مقایسه شود.راه سختی فرا روی ماست. هر کسی باید در این میدان بکوشد تا بتواند داشته‌های خود را به صحنه و عرصه محشر برساند و توفیق این را داشته باشد که بتواند از پل صراط عبور کند.بعد از بسته شدن پرونده عمر انسان، جز برخی از اعمال که خیر و برکت آن برای مردم ساری و جاری است، چیز دیگری نصیب افراد نخواهد شد؛ باقیات‌الصالحات می‌ماند و ماحصل آن بعد از این دنیا دست ما را می‌گیرد؛ اگر همه خیرها و خوبی‌ها را هم انجام داده باشیم چون در عمل، فاصله‌ای بی‌نهایت با امیرالمومنین علی(ع) داریم، باز هم به تعبیری، کمیت ما لنگ است.اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم اما با مرگی غیر از شهادت برویم، به تعبیر حاج قاسم، تجارت سودمندی نداشته‌ایم. نظام اسلامی حاصل کار شهداست و آنها آن را برای ما به ‌عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند؛ شهدا یادگاری از خودشان در دنیا گذاشته اند که تا ابد آنها را بر قله‌های تاریخ و میراث بشریت خواهد نشاند.

نظام اسلامی، میراث گرانبهای شهدا | یادی از شهدای آتش نشان

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: یکی از مولفه‌های مشترک بین شهدا به ویژه شهدای خدمت و شهرداری، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است، حاج قاسم سلیمانی نیز همینطور بود و محوری ترین و اثر گذارترین ویژگی مکتب حاج قاسم، توجه و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است.

سردار حسن حسن‌زاده ادامه داد: پایتخت کشور ۲۴ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده و اگر امروز شاهد امنیت، آسایش و پیشرفت در بسیاری از عرصه‌ها هستیم که ما را به مولفه‌های مختلف قدرت رسانده، مدیون و مرهون شهدا هستیم.

وی افزود: اینکه این شهدا در بسیاری از حوادث و صحنه های سخت جان خود را برای نجات جان یک انسان به خطر می‌اندازند، مشی و رویه همه شهدای ما بوده که باید ما هم سرلوحه کارمان قرار دهیم.

غلامعباس کیانی، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز در سخنانی اظهار کرد: یادواره شهدا، تجدید میثاقی است با راه مستقیم، نورانی و با استقامت شهدا. امیدواریم در این برنامه چند لحظه‌ای را با یاد شهدا به‌ سر ببریم و در روز قیامت نیز شرمنده شهدا نباشیم. هم چنین در این مراسم که در تقریبا در سالروز شهدای آتش نشان پلاسکو برگزار شده بود یادی شد.

نظام اسلامی، میراث گرانبهای شهدا | یادی از شهدای آتش نشان

کد خبر 827078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha