بهادری جهرمی گفت: امیدواریم شاهد کاهش تورم اجاره بهای مسکن در سال آتی باشیم.

بهادری جهرمی

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت دیروز ( سه شنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه ها برگزار شد. بهادری در این نشست آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم را تشریح مود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال همشهری درباره اقدامات دولت در حوزه کاهش تورم در بازار مسکن اظهار کرد:در سال گذشته گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر دو موید مهارت تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بود. همچنین شاهد کاهش نرخ تورم در حوزه خرید و فروش مسکن بودیم که آثار آن را در حوزه اجاره مسکن در سال آینده شاهد خواهیم بود.

جهرمی افزود: در حوزه ارزش افزوده، شاهد رشد ۳ درصدی در ۶ ماهه نخست امسال بودیم. در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز ساختمان‌های شهری رشد هشت درصدی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد که این دستاوردها با اقدامات نظارتی بر فعالیت مشاوران املاک به منظور جلوگیری از تخلفات، ایجاد سامانه ثبت قراردادهای اجاره بین موجر و مستاجر به صورت مستقیم، اقدامات حمایتی برای تزریق منابع مالی به حوزه مسکن، افزایش وام ودیعه مسکن، افزایش وام ساخت و ساز و همچنین هدفگذاری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن معادل ۱۰۰۰ واحد مسکن، میسر شده است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود

بهادری جهرمی در ادامه درباره راهبرد لغو و خنثی‌سازی تحریم‌ها در دولت، گفت: در تجارت خارجی کسب رکورد ۱۱۲ میلیارد دلار حجم تجارت نفتی در سال ۱۴۰۱ را شاخد بودیم. دولت پابه‌پای مذاکره برای رفع تحریم مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها را نیز پیش برده است؛ عضویت در اجلاس‌ها و مجموعه‌هایی همچون بریکس و شانگهای، تقویت دیپلماسی همسایگی و توسه روابط با تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی از جمله اقدامات دولت بوده است و نشان داد که اقدامات دولت در این حوزه نیز صحیح بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود گفت: اخیرا آقای باقری با مورا در ژنو در راستای مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار و رایزنی داشته و این گفت‌وگوها و مذاکرات و رفت و آمدها استمرار دارد.

بهادری جهرمی درپاسخ به سوالی درباره آمار مدیران ناکارآمد در دولت سیردهم گفت: همانطور که اعلام شد بیش از ۶۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند و این اقدام بر اساس ارزیابی های انجام شده از درون و بیرون قوه مجریه بوده است.

سخنگوی دولت درباره تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه مطرح کرد: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای های مولد بکار گرفت تا یک بودجه غیر تورم زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع را بگیرد و مانع خلق تورم شود.

کد خبر 827011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    دلار چند؟