سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

ترجمه - کیکاووس زیاری: کیانو ریوز با فیلم تازه‌اش وارد یک دنیای دلهره‌آور و پرمرز و راز سیاسی می‌شود.

«کارتاگنا» فیلم جدید این بازیگر بیروتی‌تبار، یک اکشن ماجراجویانه با پس‌زمینه‌ای سیاسی است که توسط روپرت‌ویت کارگردانی می‌شود.

فیلم به صورت محصول مشترک آمریکا و فرانسه تهیه می‌شود و تهیه‌کنندگانش از آن به عنوان اثری اسم می‌برند که در بین «ارتباط فرانسوی» و «مایکل کلایتون» قرار دارد. در قصه فیلم، ریوز نقش یک مامور مخفی را دارد که با لباس مبدل راهی انجام ماموریت‌های مهم و خطرناک می‌شود.

 او که در کلمبیا کار و زندگی می‌کند، درگیر توطئه‌ای می‌شود که طی‌آن با دلالان بزرگ موادمخدر و مامورهای مخفی بین‌المللی رودررو می‌شود. از آنجا که از کشور کلمبیا به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید و توزیع مواد مخدر اسم برده می‌شود، لوکیشن فیلم «کارتاگنا، این کشور آمریکای‌جنوبی است. فیلمبرداری فیلم شهریورماه شروع می‌شود و قرار است در ماه‌های پایانی سال 2010 روی پرده سینماها برود.

اکثر بازیگران فیلم انتخاب شده‌اند ولی تهیه‌کنندگان آن ترجیح داده‌اند فعلا نام آنان را اعلام نکنند. کیانو ریوز که با فیلم «سرعت» به صورت چهره‌ای مطرح درآمد، در سه‌گانه «ماتریکس» هم‌بازی کرد که نمایش موفقیت‌آمیز بین‌المللی داشت. تابستان گذشته از وی فیلم علمی- تخیلی «روزی که زمین از حرکت ایستاد» روی پرده سینماها رفت. این فیلم که با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شد، نسخه دوباره‌سازی یک اثر موفق کلاسیک به همین نام بود.

قرار است قسمت دوم این فیلم هم به زودی جلوی دوربین برود. در قصه قسمت اول، یک موجود فضایی با سفینه‌اش به زمین برخورد می‌کند. او از یک سیاره دوردست به زمین آمده تا آدم‌ها را از خطر یک فاجعه محیط‌زیستی آگاه کند. او روی زمین با یک پسر بچه دوست می‌شود و پس از آنکه خودش را به شکل آدم‌ها درمی‌آورد، راهی انجام ماموریت خود می‌شود. نقش این آدم‌آهنی بیگانه فضایی را کیانو ریوز بازی می‌کرد. سازندگان قسمت دوم فیلم، خط اصلی قصه آن را افشا نکرده‌اند.

رویترز

کد خبر 82693

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز