چت باتی که قصد داشت خود را یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا جا بزند، تعلیق شد. این شرکت OpenAI این توسعه دهنده را به دلیل جعل هویت با استفاده از چت بات ChatGPT تعلیق کرد.

چت جی پی تی - chat GPT

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست: این چت بات با نام Dean.Bot یک روبات مجهز به ChatGPT است که برای جعل هویت نامزد دموکرات ریاست جمهوری، دین فیلیپس طراحی شده است تا به تقویت کمپین او کمک کند.

این چت بات توسط استارت‌آپ هوش مصنوعی دلفی ساخته شده است که از فیلیپس پشتیبانی می کند. چت بات Dean.Bot تماماً تظاهر به فیلیپس نکرده است اما قبل از تعامل با Dean.Bot، به بازدیدکنندگان وب سایت یک سلب مسئولیت نشان داده می شود که ماهیت چت بات را توصیف می کند.

با این حال، این نوع استفاده مستقیم بر خلاف سیاست‌های شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی OpenAI است. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای، تعلیق توسعه‌دهنده را تایید کرد. این اتفاق فقط چند هفته پس از انتشار یک پست وبلاگ طولانی از سوی OpenAI اتفاق افتاد که در مورد اقداماتی برای جلوگیری از سوء استفاده از فناوری این شرکت در آستانه انتخابات 2024 منتشر شده بود. در این بیانیه به طور خاص به عنوان نمونه ای از موارد غیرمجاز، «ربات های چت جعل هویت نامزدها» ذکر شده بود.

اوپن ای آی همچنین در پست وبلاگ خود گفت که به مردم اجازه نمی‌دهد برنامه‌هایی برای مبارزات سیاسی و لابی ایجاد کنند. طبق گزارش قبلی واشنگتن پست، هدف Dean.Bot تعامل با حامیان بالقوه و انتشار پیام این نامزد انتخاباتی بود.

بیشتر بخوانید:

دلفی پس از سروصداهایی که به پا شد ابتدا ChatGPT را از ربات حذف کرد و آن را با ابزارهای منبع باز دیگر اجرا کرد تا اینکه در نهایت جمعه شب پس از ورود OpenAI، آن را کامل از دور خارج کرد. در سایت هم پیامی ظاهر می شود با این مضمون که چت بات به دلیل «مشکلات فنی» از کار افتاده است و به بازدیدکنندگان این پیام را ارائه می دهد: «با عرض پوزش، DeanBot در حال حاضر از کمپین خارج است!»

کد خبر 826716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha