گروه حوادث: قضات شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران پس از پایان رسیدگی به پرونده باند مخوف باغ خرمالو ، اعضای باند را به اعدام و حبس‌های طولانی مدت محکوم کردند.

بنا بر این گزارش قضات شعبه 77  دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی ساعی، با پایان رسیدگی به پرونده باند مخوف (باغ خرمالو) ، مجازاتهای سنگینی را برای 9 عضو باند در نظر گرفتند.

بر اساس این حکم متهم ردیف اول و دوم که حسین و ابوالفضل نام دارند به اعدام و هفت عضو دیگر باند به ترتیب به تحمل 4 تا 10 سال حبس محکوم شدند.  این حکم در حالی صادر شد که متهمان در آخرین دفاعیات خود در دادگاه آزار و اذیت زنان جوان را در باغ خرمالو انکار کرده و مدعی شده بودند تنها با انگیزه سرقت پول و طلای دختران و  زنان  جوان، آنها را ربوده‌  و به باغ خرمالو کشانده‌اند.

اعضای این باند 9 نفره متهمند، با سوار کردن زنان و دختران جوان به عنوان مسافر، آنها را ربوده و پس از انتقال به یک باغ خرمالو در جاده کرج و سرقت اموالشان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. اگر چه  اعضای باند در اعترافات خود به 23 فقره آزار و اذیت اعتراف کردند اما تنها 5 زن و دختر جوان در دادگاه حاضر شده و به طرح شکایت پرداختند، ولی 18 شاکی دیگر به دلیل آبرویشان حاضر نشدند مهر سکوت را شکسته و در دادگاه و دادسرای جنایی حاضر شوند و تنها به اعلام شکایت تلفنی از متهمان اکتفا کردند.

آخرین جلسه محاکمه غیر علنی اعضای باند خرمالو شنبه گذشته و در حالی صورت گرفت که آنان می‌بایست مقابل قاضی ساعی و 4 قاضی مستشار دادگاه (باقری، افتخاری، تردست و سلیمانی) از خود دفاع می‌کردند. این جلسه که پشت درهای بسته برگزار شد به بعد از ظهر شنبه نیز کشیده شد.

پس از پایان محاکمه، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند و سرانجام پس از گذشت دو روز رای نهایی خود را اعلام کردند.

کد خبر 8265

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز