روشنک محمدی: در همه دنیا از تکنولوژی برای راحت تر شدن زندگی بهره می‌برند اما در کشور ما علاوه براین بهره برداری، سوء‌استفاده‌هایی خانمان‌برانداز از نمادهای پیشرفت بشری می‌شود. شاید یکی از ملموس‌ترین این موارد بلوتوث و بلوتوث بازی باشد.

امواجی که قربانی می‌گیرند

ملیحه 22 ساله یکی از قربانیان همین سوء استفاده‌های بلوتوثی است.یک روز گرم تابستانی در حالی که داشت جزوه‌های دانشگاهی‌اش را در دست‌هایش جابجا می‌کرد با یک ماشین تصادف کرد.

شوکه بود. اصلا نمی‌دانست این ماشین از کجا پیدایش شد. تمام بدنش درد می‌کرد. تنها تصاویر مبهمی از حادثه را به خاطر می‌آورد. وقتی چشم‌هایش را باز کرد به جای درو دیوار بیمارستان و لبخند مهربانی که حالش را بپرسد خود را نیمه عریان در منزل همان راننده به ظاهر مهربان دید.

 طبق گزارش پزشکی قانونی این دختر، به بدترین شکل ممکن مورد آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته بود.2 سال از آن حادثه تلخ گذشته بود و ماموران هم نتوانستند ردی از مرد شیطان صفت پیدا کنند .تا اینکه یک روز دوست ملیحه دوان‌دوان به خانه آنها آمد تا فیلم کوتاهی را که از راه بلوتوث به گوشی وی ارسال شده بود به او نشان دهد.

فیلم سیاهی بود از تعرض مردی شیطان صفت به دختر جوان، گریه‌ها و التماس‌های دختر تمامی نداشت. اشک ملیحه با دیدن فیلم به پهنای صورتش جاری شد، دختری که التماس می‌کرد خودش بود. بعد از 2 سال فیلم تلخترین روز زندگیش توسط همان مرد شیطان صفت در شهر پخش شده بود. دختر از شوک این ماجرا از هوش رفت

.ماموران با مشاهده تصویر متهم فراری او را شناسایی و بازداشت کردند، اما فشار روانی این ماجرا ملیحه را به یک افسردگی شدید فرو برد و اعدام آن مرد هم نتوانست باری از دوش روان او بردارد.

داماد شیطان

پروانه 16 ساله به اندازه ملیحه خوش‌شناس نبود. وقتی با اعتماد به وعده‌های جوانی که خود را عاشق او خوانده بود به منزلش رفت، مورد سوء استفاده این عاشق دلباخته و 2 تن از دوستانش قرار گرفت. این شیطان صفتان از او با موبایلشان فیلمبرداری کردند و فیلم این واقعه را به عموی پروانه رساندند.خانواده پروانه بار و بنه شان را جمع کردند و از اصفهان به نقطه‌ای نامعلوم رفتند تا شاید در گوشه‌ای دنج بتوانند درد خود را فراموش کنند.

آبرو می‌برند تا پولدارشوند

وقتی کارآگاهان اداره آگاهی اصفهان باقر- الف را در خانه‌اش غافلگیر کرده و به جرم پخش بلوتوث‌های مبتذل گرفتند وی در مسیر بازجویی‌ها با خونسردی گفت: من از یک هنرپیشه درجه یک سینما بیشتر درآمد دارم. این ماشین و خانه و سیستمی را که می‌بینید از همین راه خریده‌ام.

از این دست متهمان در زندان‌های کشور در چند ساله اخیر زیاد دیده می‌شوند ولی انگار بازداشت و حبس راه تادیبی آنان نیست چون با خروج از زندان شاهد بازگشت دوباره آنان با اتهامی مشابه هستیم.

آنها با فروش آبروی افراد پول به جیب می‌زنند و بی‌زحمت، خانه وزندگی برای خود مهیا می‌کنند بدون توجه به اینکه زندگی دیگران را نابود می‌کنند.مهرداد رضایی‌فرد وکیل پایه یک دادگستری اصفهان پخش بلوتوث از روابط خصوصی افراد را یکی از موارد منافی عفت دانست و گفت: در قانون برای این رفتار مجازات زندان در نظر گرفته شده است.

خوشا به حال گذشته‌ها، انگار قدیمترها آبرو برای مردم ارزش بیشتری داشت و چند تا جوان به بهانه خوش گذرانی با آبرویی دخترها بازی نمی‌کردند. فقط برای اینکه به دوستانشان نشان بدهند که می‌توانند. وقتی رضایی فرد ماجراهایی از این دست را تعریف می‌کرد شرم و ناراحتی در تمام کلماتش موج می‌زد.

وقتی خواندم که عامل اصلی یکی از بلوتوث‌های سیاه، پسر بچه‌ای 13 ساله بوده است احساس خطر کردم، انگار این مشکل بدجوری دامن‌گیر ما شده است. این پسر13 ساله و4 همدستش، بعد از اینکه طعمه‌های خود را مجبور به انجام اعمال منافی عفت می‌کردند از آنها فیلمبرداری کرده و با تهدید به پخش این فیلم‌ها هم پول تو جیبی ماهانه خود را در می‌آورند و هم این افراد را وادار می‌کردند که بارها و بارها تن به این کار دهند.

فقط خدا می‌داند که چه به سر روحیه این افراد می‌آمد و خیلی از آنها از ترس آبروی خود دم نمی‌زدند.در بیشتر موارد قربانیان اصلی این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند. به گفته رضایی فرد نمی‌توان تمام تجهیزات مجهز به بلوتوث و دوربین را از سطح جامعه جمع آوری کرد پس باید به همه مردم یاد داد که تلفن همراه یک وسیله ضروری است برای استفاده و راحت شدن زندگی، نه مونسی برای تمام ایام روز.

این روزها هر طرف را که نگاه می‌کنی همه یکجوری سرگرم این وسیله مفید خطرساز هستند. به امید روزی که همه باور کنند که تلفن همراه، دوربین، بلوتوث و... برای ثبت لحظه‌های شیرین زندگی، راه انداختن کارها، اطلاع‌رسانی و موارد مفیدی از این دست ساخته شده‌اند و نباید به هر دلیلی با استفاده از آنها انسانی را به ورطه نابودی
 کشاند.

همشهری استانها

کد خبر 82641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز