دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: ردهت بلافاصله توافق جدید بین ناول و مایکروسافت را غیرقابل تصور نامید. البته با این حال توافق را یک پیروزی برای فروشندگان لینوکس قلمداد نمود.

به گزارش همشهری، ردهت در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده، اعلام کرد: «بهترین تکنولوژی مورد تصدیق قرار گرفته این به آن معناست که لینوکس برنده است.» مایکروسافت که مدت‌های مدید با منبع باز مخالف بوده، در توافقنامه‌ای با دومین توزیع کننده لینوکس یعنی شرکت ناول عملکرد متقابل ویندوز با SUSE Linux در مراکز دیتا را در نواحی ای مثل سرویس‌های وب و مجازی سازی فراهم می‌کند. در ضمن مایکروسافت به فروش SUSE به مشتریان خود کمک خواهد کرد.
دو مدیر ارشد اجرایی یعنی استیو بالمر از مایکروسافت و رون هاوسپین از ناول اعلام کردند که علی‌رغم رقابت شدید بین شرکت‌های اجرا کننده محیط‌های ترکیبی لینوکس- ویندوز با یکدیگر همکاری خواهند کرد. به نظر می‌رسد این توافق دومین ضربه را در عرضه این دو هفته به ردهت وارد کرده است. اوراکل اعلام کرد که نسخه لینوکس را برای عرضه پشتیبانی با تخفیف کافی برای مشتریان شرکتی Clone ارائه خواهد کرد.
ردهت در بیانیه‌ای این توافق فنی بین ناول و مایکروسافت را مورد نکوهش قرار داده است و گفته که این یک راه حل واقعی است و به همکاری و توافقنامه بین دو شرکت نیاز ندارند. ردهت از موضوع مجوز حقوق انحصاری دو شرکت نیز انتقاد نمود. مایکروسافت تعهد کرده که توسعه دهندگان غیرتجاری لینوکس و کاربران SuSE Linux  را برای هر گونه نقض حقوق انحصاری مورد شکایت قرار ندهد، اما این کار را در مقابل کاربران یا شرکت‌های لینوکس دیگر انجام خواهد داد.
کد خبر 8262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز