پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تورنمنتی نظیر جام ملت‌های آسیا همانند یک مسابقه ماراتن است و از بازی‌های دور مقدماتی‌اش، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه تیمی در آخر قهرمان می‌شود.

بازی ایران و فلسطین / تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین اصغر شرفی درباره پیروزی خفیف تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: درست است که تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ خوب بازی نکرد، اما این موضوع ربطی به سرمربی و کادر فنی ندارد. بازیکن فوتبال هم انسان است و احساس دارد، ممکن است یک روزی، روز خوبش نباشد. فوتبال روز بد هم دارد و فوتبال ایران از این روزها زیاد داشته است، اما خوشبختانه برنده از زمین بیرون آمدیم. بازیکنان تیم ملی از باخت ژاپن به عراق شوکه شدند و این شوک روی روحیه و انگیزه ملی‌پوشان ایران تأثیر منفی گذاشت و شکست ژاپن آنها را به فکر فرو بُرد، به طوری که از فوتبال دور شدند.

وی افزود: یک تیم همیشه نمی‌تواند تمام بازی‌های خودش را با پیروزی سپری کند و امکان دارد جلوی یک تیم ضعیف و درجه چندمی دنیا متوقف شود. یک مسئله کوچک روی تیم و بازیکنان تأثیر منفی می‌گذارد، چون تیم به هم می‌ریزد و این بد بازی کردن‌ها ربطی به موارد فنی و تاکتیکی ندارد.

*تیم ملی به یک روان‌شناس مجرب و متخصص احتیاج دارد

کارشناس فوتبال در مورد شکست ژاپن مقابل عراق یادآور شد: بهترین اتفاق در جام ملت‌های آسیا، خوب بازی کردن عراق بود که توانست با نتیجه ۲ بر یک ژاپن را شکست بدهد و در نهایت برنده بازی مهمی در جام ملت‌ها شود. تیم ملی عراق مثل فوتبال ایران فیزیکی و با قدرت بدنی بالا بازی می‌کند، اما تکنیک بازیکنان ایرانی بالاتر آنهاست.

پیشکسوت فوتبال درباره ریکاوری بازیکنان تیم ملی برای دیدار سوم در جام ملت‌های آسیا مقابل امارات گفت: بعد از انجام یک بازی بد، بازسازی و جمع کردن تیم کار خیلی دشواری است و باید نفرات به حالت مسابقه‌ای و سربالایی پیروزی بازگردند. برای ریکاوری، نیاز به آدم‌های هوشمند است تا هر چه سریع‌تر ملی‌پوشان را به مرز آمادگی لازم برای دیدار بعدی برسانند. همچنین بازیکنان در طول مسابقاتی نظیر جام ملت‌های آسیا به یک روان‌شناس مجرب و متخصص احتیاج دارند تا از لحاظ روحی و روانی بازسازی شوند.

*تورنمنتی مثل جام ملت‌های آسیا مانند یک مسابقه ماراتن است

وی ادامه داد: تورنمنتی نظیر جام ملت‌های آسیا همانند یک مسابقه ماراتن است و از بازی‌های دور مقدماتی‌اش، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه تیمی در آخر قهرمان می‌شود. یک تیم باید از ابتدا به تمام جوانب آگاه باشد و در زمان مقتضی بهترین عملکرد را ارائه دهد.

شرفی در مورد سیستم معیوب فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فوتبال همیشه یک روز بد دارد یک روز خوب، اما فوتبال ایران سال‌هاست که در روز بدش قرار دارد. تیم ملی فوتبال ایران در هر سالی و هر زمانی همواره بهترین بازیکنان را داشته، اما اگر نمی‌تواند قهرمان آسیا شود، تقصیرها بر عهده کادرفنی و مربیانش نیست، بلکه سیستم ورزش و فوتبال ایران ایراد و اشکال زیاد دارد. اگر این معایب بزرگ از بین نرود، ناکامی و شکست‌های ملی هم ادامه‌دار خواهد بود. چون ورزش و فوتبال ایران حساب و کتاب ندارد، در نتیجه به روز بدی افتاده است.

کد خبر 826156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha