یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

پروژه تفریحی- گردشگری پارک جنگلی سرخه حصار تا پایان امسال با انتشار فراخوان و انتخاب پیمانکار کلید می‌خورد

جاجرود و سرخه حصار

به گزارش همشهری آنلاین، اجرای پروژه بزرگ تفریحی در سرخه حصار و تبدیل این بوستان جنگلی به قطب گردشگری که در چند سال اخیر مراحل بررسی و دریافت مجوزهای لازم را می‌گذراند تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود. محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ تهران، درباره آخرین اخبار طرح‌ تفریحی گردشگری سرخه حصار، به همشهری آنلاین گفت: کارهای کارشناسی این پروژه در حال انجام است و فراخوان آن تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

او درباره جزئیات اقداماتی که قرار است در پارک سرخه‌حصار انجام شود، توضیح داد: این طرح، تلفیقی از ۲۸ پروژه تفریحی است که در آن امکاناتی شامل پارکینگ و غیره نیز در نظر گرفته شده است. برای اجرای این طرح مشکلی با منابع طبیعی داشتیم که حل شد. سند این پروژه نیز به دلایلی توسط یکی از ارگان‌ها ضبط شده بود که بعد از یک‌سال و نیم تلاش توانستیم این مشکل را هم حل و اجازه بهره برداری از این پارک جنگلی را برای شهرداری دریافت کنیم.

به گفته شهردار منطقه ۱۳،با توجه به زمانبر شدن مراحل بررسی پروژه و منقضی شدن تاریخ کارشناسی‌ها، کارهای کارشناسی‌ این پروژه از نو در حال انجام است و با اتمام کارشناسی‌ها، فراخوان‌های این پروژه تا پایان سال منتشر می‌شود.

علی‌احمدی، طرح گردشگری بوستان سرخه حصار را شامل ۲۸ پروژه تفریحی و زیرساختی از جمله پارکینگ برای مجموعه عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها تماما در دفترچه منابع طبیعی آمده است.

او با اشاره به این‌که برای پروژه تفریحی –گردشگری سرخه حصار تاییدیه محیط زیست در همان ابتدای دوره ششم مدیریت شهری اخذ شده، ادامه داد: این طرح ها در مناطقی از پارک که بدون درخت و شامل محیط باز است، اجرا می‌شود ولی چون ستاد اجرایی سند را از ما گرفت حدود یک‌سال و نیم زمان برد تا اجازه بهره‌برداری به شهرداری داده شد.

شهردار منطقه ۱۳ توضیح داد: برای اجرای پروژه تفریحی پارک سرخه‌حصار بین ۵ تا ۱۵ سال زمان پیش‌بینی شده و این پروژه به صورت مشارکتی اجرا می‌شود اما شریک تجاری این پروژه پس از انتشار فراخوان مشخص خواهد شد.

کد خبر 826092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha