محمداسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که در حال غرق شدن است سعی دارد با دست انداختن یا خودش را نجات دهد یا سعی کند دیگران را غرق کند. امروز اسرائیل در چنین وضعیتی قرار دارد که خودش در وضعیت نا مطلوبی قرار دارد سعی دارد با کشیدن پای دیگران به صحنه جنگ آنان را هم وادار به تحمل خسارت کند

اسماعیل کوثری

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد: طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. برای بررسی این سیر و مهندسی ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت با محمداسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تغییر تاکتیک به ترور

کوثری در ابتدا گفت: چرایی مسأله مهندسی ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی تقریبا مشخص است. از آنجایی که رژیم اشغالگر قدس در طول مدت جنگ با نیروهای مقاومت در فلسطین ناکام مانده و هنوز نتوانسته اهداف خودش را محقق سازد، موجب غضب و انتقاد شدید جامعه جهانی واقع شد. در همین راستا اسرائیلی‌ها سعی داشتند با هدف قراردادن شخصیت‌های برجسته حوزه مقاومت به نحوی از انحا ناکامی‌های خود در غزه را جبران کرده و در ضمن بیان دارند که قدرت آن‌ها بالاست، لذا تاکتیک را متمرکز بر ترور و ضربه زدن به فرماندهان و شخصیت‌های برجسته حوزه محور مقاومت قرار دادند.

القای تلافی ضربات ایران!

وی افزود: البته محور مقاومت در قبال این اقدامات ساکت نبوده و ضرباتی را هم بر پیکره آنان وارد ساخته است. بعد از پاسخ سختی که اخیرا ایران بابت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ایادی تروریست‌ آن در منطقه اعمال کرد، رژیم خواست با شهادت نیروها و مستشاران نظامی ایرانی چنین القا کند که مثلا من هم کار شما را تلافی کردم. در قبال جنایت جدید صهیونیست‌ها هم شکی نیست که جمهوری اسلامی پاسخ درخور و محکمی خواهد داد، اما در زمان و مکانی که خودش تعیین می‌کند. نظام جمهوری اسلامی نشان داده است از لحاظ قدرت نظامی و موشکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این جهت توان پاسخگویی به اسرائیل را دارد.

به موضوع خوب باید نگاه کرد

فرمانده سابق قرارگاه ثارالله در پاسخ به این موضوع که شاید استمرار این طرح ترورها این شبهه را ایجاد کند که سیستم امنیتی و نظامی ایران ضعیف است بیان کرد: اینطور نباید به قضیه نگاه کرد، کافی است دقت کنید که آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلستان بودند که به داد صهیونیست‌ها رسیده و آنان را سرپا نگه داشتند. همین موضوع نشان‌دهنده آن است که ضربات و نوع اقدامات ایران در قبال دشمن تا چه سطحی جدی و محکم بوده است.

غریق یتشبث بکل حشیش

کوثری در پایان در تبیین سیاست جنون اسرائیل در قبال گسترش جنگ گفت: کسی که در حال غرق شدن است سعی دارد با دست انداختن یا خودش را نجات دهد یا سعی کند دیگران را غرق کند. امروز اسرائیل در چنین وضعیتی قرار دارد که خودش در وضعیت نا مطلوبی قرار دارد سعی دارد با کشیدن پای دیگران به صحنه جنگ آنان را هم وادار به تحمل خسارت کند.

کد خبر 825973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    حملات جدید رژیم صهیونیستی به ۲ فرودگاه سوریه فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، خیانت و سکوت ارتش سوریه بوده است. حملات جدید رژیم صهیونیستی به ۲ فرودگاه سوریه فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، خیانت و سکوت دولت ناتوان و عاجز سوریه بوده است.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    صهیونیست ها 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و غرب و برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی و ترور می زنند.