رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری ۲ ادمین پیج اینستاگرام و واتس‌آپ خبر داد که با انتشار محتوای توهین به شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی شهر کرمان و تحریم انتخابات موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند.

آسیب فضای مجازی

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان ظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی مشخص شد ۲ نفر ادمین صفحه‌های مجازی در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌آپ با تعداد عضو بالا با اهداف مختلفی از جمله تشویش اذهان عمومی، توهین به شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان و تحریم انتخابات اقدام به تهیه و انتشار محتواهایی در فضای مجازی می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت بالا و جریحه‌دار شدن احساسات مردم در خصوص توهین‌های صورت‌گرفته، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و عملیاتی، گردانندگان این صفحات مجازی که اقدام به انتشار این‌گونه محتواهای غیرقانونی کرده بودند، در شهر سمنان دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به بزه انتسابی و همچنین پاک‌سازی صفحات مجازی، برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان به عموم شهروندان و مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان سمنان توصیه کرد همواره توصیه‌های پلیس را در فضای مجازی جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مشابه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی آن را گزارش دهند.

کد خبر 825776
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • احمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    8 4
    سردار سلیمانی قهرمان ملی ایران را بت نکنید راهشان و ارزشهایی که در ان راه جانفشانی کردند را برای مردم توضیح دهید
    • US ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 4
      آفرین به شما انسان روشنفکر کاش تمام مردم مثل شما روشنفکر بودند
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 2
      روشن فکر نما مثل شما کمه موقع اعدام هشتک می‌زنید اعدام نکنید موقع زندان هشتک می‌زنید زندان نکنید موقع دستگیری هشتک می‌زنید دستگیر نکنید کلا موجتون با بی بی سی هماهنگه چطوره هرچی دزد و قاتله را هم آزاد کنند نظرت
  • IQ ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 4
    دهان توهین کنندها به سردار شهید بزرگوار حاج قاسم و مدافعان حرم و شهدا رو باید خورد کرد تا دیگه نتوانند حتی غذا بخورند چه برسه به حرف زدن دهان شون رو پر خون باید کرد دندان هاشون رو خورد کرد تا بفهمن هر چی حساب داره حرام زادهای رجوی و ربع پهلوی بی ناموس
    • ناصر IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      3 1
      ممنون از منطق شما !!!!!!!
  • سعید IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 1
    روز به روز جامعه دو قطبی بیشتر داره میشه و این عاقبت خوبی نداره یک شکاف بزرگ بین مردم و پایان نامعلوم...
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 1
      حالا تو کل جمعیت سمنان فقط دونفر فلج مغزی پیدا شده، شد دو قطبی، نه بابا، لابد اگر ۶ نفر را گرفته بودند تو منطق شما میشد شش قطبی
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 2
    باید تبعید بشن به کویر ریگ جن که دسترسی به هیچ چی نداشته باشن چه برسه به اینترنت