دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به‌ واسطه انجام فرایند احراز هویت رای‌دهندگان و عملکرد برخط دستگاه‌های احراز هویت، بسیار مهم است که نمایندگان فرماندار وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت شعب را به دقت بررسی کنند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران در شعب اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد اظهار داشت: عوامل اجرایی باید به قانون جدید انتخابات اشراف داشته باشند چرا که قانون انتخابات در مواردی مانند پیش‌ثبت‌نام و دیگر موضوعات، تغییراتی داشته و نیاز است عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، قوانین جدید را مطالعه و به آن اشراف داشته باشند.

وی افزود: نمایندگان فرماندار باید به مردم تبیین کنند که به منظور سهولت در انتخابات، پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام به صورت تمام الکترونیک انجام شده و حتی روند اعتراض به تایید صلاحیت‌ها نیز الکترونیکی بوده است.

اسلامی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات، مردم می‌توانند با ۵ مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه، احراز هویت شده و رای دهند لذا نماینده‌های فرماندار باید نسبت به این موضوع کاملا مطلع باشند و دیگر عوامل اجرایی را نیز روز انتخابات مطلع کنند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: به‌واسطه انجام فرایند احراز هویت رای‌دهندگان و عملکرد برخط دستگاه‌های احراز هویت، بسیار مهم است که نمایندگان فرماندار وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت شعب را به دقت بررسی کنند تا خدای نکرده در روز انتخابات با مشکل قطع اینترنت روبه رو نشوند.

اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و معرفی نامزدها و برنامه‌هایشان به مردم، صداوسیما در این دوره از انتخابات بیش از ۲۰۰ کانال و فرکانس را به صورت مجزا به بحث تبلیغات انتخاباتی اختصاص داده است و هر نامزد این فرصت را دارد تا در ۲۰ دقیقه سوابق و برنامه‌های خود را اعلام کند.

کد خبر 825521
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    بسیارعالی،عدهایی تعویض شناسنامه بنابراین کارت ملی کفایت میکند.