وزیر خارجه ایران طی حضور در اجلاس داووس، به سوالی درباره حمله روز گذشته ایران به مقر موساد در اربیل پاسخ داد.

موشک ها ی سپاه

به گزارش همشهری‌آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و طی نشستی در داووس سوئیس، در پاسخ به سوال «فرید زکریا» روزنامه‌نگار و مجری آمریکایی درباره حملات ایران به اربیل عراق و همچنین حملات منتسب به ایران به مواضع تروریست‌ها در پاکستان گفت: ما با پاکستان و عراق روابط بسیار خوبی داریم. بارها در خصوص ضرورت مقابله با ترروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک گفت‌وگو کردیم و موافقنامه‌هایی وجود دارد.

وزیر خارجه ایران گفت: اتفاقی که در اربیل رخ داد، موضعی است که مرتبط با عوامل موساد است. عواملی از موساد عملیات‌هایی را در ایران انجام دادند؛ به ویژه حمله‌ای که در یکی از مراکز ما انجام شد.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: ایران هرگونه عملیات را با قدرت پاسخ خواهد داد. ما مقر موساد را با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار دادیم. این به معنای هدف قرار دادن عراق نیست. اسرائیل دشمن مشترک ماست.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: در مورد پاکستان، هیچ یک از اتباع کشور همسایه، دوست و برادر ما مورد هدف پهپاد و موشک‌های ایران نبودند. گروهی موسوم به «جیش العدل» که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش‌هایی از مناطق پاکستان پناه گرفته‌اند و ما بارها درمورد آن با مقام های عالی‌رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت‌وگو کردیم، عملیات‌هایی را در روزهای گذشته در ایران انجام دادند، از جمله در پاسگاه راسک نیروهای انتظامی ما را به شهادت رساند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: پاسخ ما روی تروریست‌های ایرانی در پاکستان است. من قبل از این گفت‌وگو با همکارم وزیر خارجه پاکستان در این خصوص گفت‌وگو کردم. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم اما اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم.

دیپلمات عالی‌رتبه ایران در ادامه گفت: اقدامی که ما انجام دادیم، در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است. ما امنیت عراق و پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سید حسن نصرالله گفت که در صورت توقف حملات به غزه، ما نیز متوقف خواهیم شد. توقف نسل‌کشی در غزه، موجب توقف درگیری در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی خواهد شد. نتانیاهو باید بفهمند با جنگ حماس نابود نخواهد شد و اسرا آزاد نخواهند شد.

کد خبر 825395
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 2
    موضوع اعتراض عراق وپاکستان نقض حاکمیت نیست این ضربه وتوانایی چنان شگفتی ساز است که کدخداونوکررا چنان به وحشت انداخته که تحمل این قدرت نمایی را ندارند وباید رابطه خودرا ازاین ببعد براساس ان تعریف کنند واین برایشان مشکل است وگرنه ترکیه با ارتش به کردستان حمله میکنند ولی اینطور جلز وولز نمی کنند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    احسنت . خوب جوابشوند داده . امنیت کشور با هیچکس شوخی نداره