فعالیت دوباره بازارچه مرزی شیخ‌صله در ثلاث باباجانی کرمانشاه باعث اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ کولبر شده‌است.

كولبر

به گزارش همشهری آنلاین روابط عمومی فرمانداری ثلاث باباجانی استان کرمانشاه با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فعالیت بازارچه مرزی شیخ صله به علت برخی ناهماهنگی‌ها در ۲ طرف مرز، از سوی طرف عراقی متوقف شده بود. بازگشایی این بازارچه مرزی موجب فعالیت کولبری روزانه ۵۰۰ نفر کارگر در معبر کولبری شیخ صله شده که در مجموع همگی از فعالیت کولبری آنان یک میلیارد تومان وارد شهرستان ثلاث باباجانی می‌شود.»
هادی محمدی درباره اقلامی که کولبران از مرز وارد این بازارچه می‌کنند، افزود: «اقلامی که در این داد و ستد وارد شهرستان می‌شود ۱۵ مورد است که شامل چرخ‌گوشت، غذاساز، زودپز، میوه خشک‌کن، همزن، خردکن، چای ساز، کیک‌پز، کتری، قوری، سرخ‌کن، آبمیوه‌گیری، پتو، سشوار و گوشتکوب برقی است.»
بازارچه فعلی شیخ صله بسیار کوچک است که به گفته محمدی، به زودی بازارچه‌ای مناسب و مسقف برای جذب مخاطبان و رونق بازارچه مرزی شیخ صله راه‌اندازی می‌شود.
محمدی، رونق بازارچه‌های مرزی را موجب تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان دانست و ادامه داد: «پیش از این جوانان شهرستان ثلاث باباجانی برای کارگری به شهرستان‌های اطراف می‌رفتند، ولی بازگشایی دوباره بازارچه مرزی شیخ صله سبب شده تا فعالیت کولبری و درآمدزایی خود را از سر بگیرند.»
بازارچه شیخ صله در شهرستان ثلاث‌ باباجانی و در نزدیکی روستای مرزی شیخ‌ صالح از سال ۱۳۷۵ بنا شده‌است. راه اصلی آن از شهرستان جوانرود به شهرستان ثلاث‌ باباجانی صد کیلومتر است.
ثلاث باباجانی با کشور عراق ۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.

بیشتر بخوانید:
بازارچه‌ های مرزی چه سودی برای مرزنشینان دارد؟
ببینید | راه اندازی ۱۳ بازارچه مرزی تا پایان سال | معیشت مرزنشینان رونق می‌گیرد؟

کد خبر 825347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha