وزیر دفاع روسیه و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در تماسی تلفنی در خصوص گسترش همکاری‌ها و امنیت منطقه گفت‌وگو کردند.

شویگو-محمدرضا آشتیانی

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در تماسی تلفنی در خصوص گسترش همکاری‌ها و امنیت منطقه گفت‌وگو کردند.

طرفین در این رایزنی تلفنی با اشاره به اهمیت مسائل مرتبط با امنیت منطقه تاکید کردند که مسکو و تهران به طور مداوم تلاش‌های مشترک خود را برای ایجاد نظم جهانی چندقطبی و نفی نظام یکجانبه گرایی آمریکا ادامه خواهند داد.

همچنین وزیر دفاع روسیه بر پایبندی کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید و خاطرنشان کرد که این موضوع در معاهده‌ای که بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه به امضا خواهد رسید صراحتاً ذکر خواهد شد.

کد خبر 824770
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    روسیه خیلی غلط کرده. که در رابطه با تمامیت ارضی ایران صحبت کرده و ایران بزرگ نیازی به امضا تفاهم‌نامه ارضی با هیچ کشوری نداره. مگه روسیه چنین اجازه‌ای به ما می دهد که در رابطه با خاک سرزمین اش اظهار نظر کنیم چه رسد به امضای تفاهم‌نامه . لطفاً مسئولین کشوری از خواب غفلت بیدار شده. و اجازه تکرار بازی‌های شیطانی کفتار پیر (انگلیسی) در دوران سلاطین هوس باز قجری. رو که بعنوان حکم به اینگلیس اعتماد کردند و و هر بار این کفتار پیر بخشی از خاک ایران را به دیگر کشورهای طرف دعوای ما بخشید را مرتکب نشوند