سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
۰ نفر

ارتفاعات بیش از ۱۰ استان تحت تاثیر شرایط جوی قرار گرفتند تا عملیات امداد و نجات در برخی از استان ها همچنان ادامه داشته باشد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، بخش کوهستانی استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، البرز، تهران و حتی سمنان بیشتر تحت تاثیر شرایط جوی قرار گرفتند.

بابک محمودی به همشهری می‌ گوید: «روزهای گذشته در اشنویه کردستان و در منطقه رندوله که بهمن خیز است، ۵ نفر در ارتفاعات در بهمن، گرفتار شدند. دو نفر از آنها همان روز نجات پیدا کردند، اما متاسفانه ۳ نفر از آنها در عمق زیادی از برف گرفتار شدند. در حال حاضر ۱۴ تیم ۵، ۶ نفره در محل حادثه حضور دارند و جستجو ادامه دارد. حدود ۷۰ نفر که برخی از آنها از تهران اعزام شدند، فعالیت جستجو و امدادرسانی را به عهده دارند.»

او تاکید می کند: «با توجه به تجربه سنوات گذشته ممکن است عملیات جستجو برای یافتن پیکر این عزیزان چندین ماه طول بکشد.»

او می گوید: «در حال حاضر در اردبیل و منطقه گردنه حیران هستیم که متاسفانه ۳ نفر مفقود شدند. البته آنها پیام داده و لوکیشین فرستادند و تیم‌های ما بلافاصه در محل حاضر شدند. با این حال، به دلیل مه غلیظ و بوران شدید روند جستجو را کُند کرده است. اگر شرایط در روز سه‌ شنبه(۲۶ دی) مساعد باشد، بالگرد هم به منطقه خواهد رفت.»‌

محمودی تاکید می کند: «در حال حاضر به غیر از ۳ نفری که در گردنه حیران گرفتار بهمن شدند و زنده هستند، خوشبختانه در استان های دیگر مشکل خاصی نیست. در خراسان رضوی ۹ مفقودی داشتیم که ۸ ساعت زمان بُرد تا بینالود پیدا شدند و خوشختانه مشکلِ جدی ندارند. »

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه می کند: «سه شنبه(۲۶ دی) بحث بوران در گردنه حیران جدی است. همچنین بوران تمام ارتفاعات شمالی و برف گیر کشور در زاگرس و البرز را در برمی گیرد.»

کد خبر 824767
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha