رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که برخی نباید به بودجه شهرداری چشم طمع داشته باشند، گفت: برخی از پول شهرداری به عنوان قلک استفاده می‌کنند و هرجا بگوییم پول ما را بدهید می گویند شهرداری پول دارد.

چمران - رئیس شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران پس از استماع گزارش شهردار تهران درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه بیش از دو ساعت به سخنان شهردار گوش دادیم و فرصت کافی برای بررسی لایحه بودجه است، گفت: چون صحبت‌ها پخش می‌شود باید بگویم که زمانی که در خصوص میزان تحقق بودجه سخن می‌گوییم ممکن است، عده ای را وسوسه کند.

او گفت: برخی از پول شهرداری به عنوان قلک استفاده می‌کنند و هرجا بگوییم پول ما را بدهید می‌گویند شهرداری پول دارد، برای مثال وقتی می‌خواهند پول گندمکاران را بدهند از سهم شهرداری بر می‌دارند و می‌گویند شهرداری پول دارد. بله پول داریم؛ اما حساب کنید یک کیلومتر ساخت مترو چقدر است؟ در حال حاضر رقم اجرای هر کیلومتر مترو ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و قیمت هر اتوبوس در حال حاضر ۸ میلیارد تومان است در حالی که سال گذشته ۴ میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید : زیر و بم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران | پیشنهاد بودجه ۱۶۹ هزار میلیاردی برای اداره پایتخت

چمران با بیان اینکه ما با این رشد بودجه هم باز کمبود اعتبار داریم، گفت: با پول‌های سال قبل که شهر را نمی‌توان اداره کرد. به بودجه شهرداری تهران با چشم طمع نگاه نکنند، من معتقدم با این بودجه باز هم پول کم داریم، حتی با ۱۸۰ همت نیز نمی توان، شهر را به خوبی پوشش داد و امیدوارم این بودجه به حل مشکلات شهر تهران کمک کند.

کد خبر 824283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha