شهردار تهران در رابطه با توسعه مترو تهران گفت: یکی از بزرگترین توفیقات مدیریت شهری ششم عملیاتی شدن قرارداد ۷۹۱ واگن بود که ساخت آن یک هفته آینده آغاز خواهد شد.

قطار مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن شورای شهر با بیان اینکه ۱۷.۵ همت برای مترو اختصاص یافته است، گفت: بهترین امکان حمل و نقل برای مردم، مترو است؛ البته با فقر ناوگان روبه رو هستیم و برای این موضوع به سرعت در کنار توسعه خطوط، سعی کردیم تا ناوگان موجود بازسازی اساسی و همچنین ناوگان جدید اضافه کنیم. یکی از بزرگترین توفیقات مدیریت شهری ششم عملیاتی شدن قرارداد ۷۹۱ واگن بود که ساخت آن یک هفته آینده آغاز خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به داخلی سازی ۵۵ درصدی قطعات مترو، خاطرنشان کرد: برای تأمین ۱۱۳ واگن با ۸۵ درصد داخلی سازی نیز قرارداد منعقد شده و در حال ساخت است. امسال ۲۸ کیلومتر خط مترو و هفت ایستگاه به بهره برداری رسیده و عملیات عمرانی خط ۱۰ نیز آغاز شده است. رقم این خط، پولی بود که احیا کردیم و پول نقد نبود.

او با بیان اینکه خط ۱۰ برای منطقه ۲۲ پیش بینی شده و هیچ یک از سرانه های منطقه ۲۲ کامل نیست، تصریح کرد: ظرف سه سال، تعداد واگن های مترو دو برابر واگن های فعلی خواهد شد و این عدد رویایی را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 824217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha