مهدی طارمی با ارزش تقریبی ۱۲میلیون یورو، نخستین بازیکن غیرکره‌ای و غیرژاپنی لیست گران‌ترین بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیاست.

مهدی طارمی

همشهری آنلاین-شاید تعداد ستاره‌های جام ملت‌های آسیا با تعداد ستاره‌های درخشان تورنمنت‌هایی مثل جام‌جهانی یا جام ملت‌های اروپا قابل قیاس نباشد اما به هر حال نفرات جذاب زیادی در این رقابت به میدان می‌روند و جام ملت‌ها با تب‌وتاب زیادی دنبال می‌شود. همانطور که انتظار می‌رود، بیشتر ستاره‌های گرانقیمت این تورنمنت به کره‌جنوبی و ژاپن تعلق دارد. البته که تیم ملی ایران هم در بین گرانقیمت‌ترین مهره‌های این دوره صاحب چند نماینده است.

از بایرن تا لیگ برتر

این دوره از جام ملت‌های آسیا، ۲بازیکن به ارزش ۶۰میلیون یورو دارد. کیم مین جائه که برای تیم ملی کره و باشگاه بایرن بازی‌ می‌کند و تاکفوسا کوبو که تنها بازیکن لالیگایی تورنمنت است، این ارزش تقریبی را دارند و در حقیقت گرانقیمت‌ترین و ارزشمندترین ستاره‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳هستند.

۵۰ میلیونی‌ها

از بین بازیکنانی که در جام قطر حاضر هستند ۲بازیکن نیز ۵۰میلیون یورو ارزشگذاری شده‌اند. کائورو میتوما از برایتون و سون هیونگ مین از اسپرز چنین ارزشی دارند. سون بدون شک اگر شرایط سنی بهتری داشت، با اختلاف بهترین و گرانقیمت‌ترین بازیکن جام می‌شد اما در ۳۱سالگی، همه‌چیز برای او متفاوت به‌نظر می‌رسد. با این حال ۵۰میلیون یورو نیز ارزش تقریبی کمی برای یک بازیکن آسیایی نیست.

غوغای شرقی!

تا رده پانزدهم این فهرست را بازیکنان کره‌ای و ژاپنی پر کرده‌اند. تاکهیرو تومیاسو از آرسنال که این فصل هم بازی‌های زیادی برای تیم آرتتا انجام داده، با برچسب قیمتی ۳۰میلیون یورویی قیمت‌گذاری شده است. لی کانگ این از کره‌جنوبی، هیروکی ایتو از ژاپن و هوانگ هی چان از کره نیز ۲۲میلیون یورو قیمت دارند. ریتسو دوآن، کو ایتاکارا، یوکیناری سوگاوار، واتارو اندو، هیدماسا موریتا و تاکومی مینامینو از ژاپن هم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و ارزشی حدود ۲۰میلیون یورو دارند. همین آمار به وضوح نشان می‌دهد که کره و ژاپن، پرافتخارترین تیم‌های جام ملت‌ها هستند و چه فاصله‌ای با سایر رقبا ایجاد کرده‌اند.

طلسمی که مهدی شکست

مهدی طارمی با ارزش تقریبی ۱۲میلیون یورو، نخستین بازیکن غیرکره‌ای و غیرژاپنی این فهرست است، بازیکنی که فصل گذشته در لباس پورتو موفق شد آقای گلی لیگ پرتغال را جشن بگیرد. مهدی تابستان در آستانه پیوستن به چند تیم بزرگ اروپایی هم بود اما در نهایت در پورتو ماندگار شد و البته فصل خوبی را هم در این تیم شروع نکرد واحتمال می‌رود او در همین زمستان پورتو را به مقصد اینتر ترک کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، شاید حتی یک ایرانی شانس قهرمانی سری‌آ را نیز داشته باشد. قبلا بازیکنان بسیار کمی از فوتبال ایران در این لیگ بازی کرده‌اند اما همین حالا سردار آزمون برای رم توپ می‌زند و در این باشگاه به میدان می‌رود. به هر حال طارمی بازیکن آزاد است و جام ملت‌ها نیز می‌تواند سکوی پرتابی برای این ستاره باشد. او تنها بازیکن ایرانی است که توانسته در جام‌جهانی بیشتر از یک گل بزند.

یک مدافع از استرالیا

هری سوتار از استرالیا نفر بعدی این لیست است، یک مدافع میانی که حتی با وجود سقوط لستر از لیگ برتر، در این تیم ماند و فعلا در رقابت‌های چمپیونشیپ حضور دارد. به‌نظر می‌رسد او سال‌ بعد با لسترسیتی به لیگ برتر برمی‌گردد و دوباره در سطح اول این رقابت‌ها ظاهر می‌شود. ریو هاتانه و جونیا ایتو از ژاپن نیز تقریبا ۱۱میلیون یورو ارزش قیمتی دارند.

سردار و رویاهای دور و دراز

سردار آزمون با ارزش تقریبی ۱۰میلیون یورو نفر بعدی این لیست به‌حساب می‌آید؛ بازیکنی که به تازگی راهی رم در ایتالیا شده و گفته می‌شود حتی با وجود داشتن پیشنهاد از سویا، برنامه‌ای برای ترک این تیم ندارد. او می‌خواهد در رم به موفقیت برسد و برای این کار، دست به هر کاری می‌زند. سردار هنوز به یک ستاره ثابت برای رم تبدیل نشده اما سومین بازیکن گرانقیمت غیرکره‌ای و ژاپنی این دوره جام ملت‌ها به شمار می‌رود. سردار رویاهای بزرگی برای تیم ملی دارد و امیدوار است برای نخستین بار در دوران بازی‌اش، قهرمانی جام ملت‌ها را به‌دست بیاورد.

اولین ستاره عرب

موسی التماری از امارات گرانقیمت‌ترین بازیکن عرب این دوره جام به‌حساب می‌آید. او که در فوتبال فرانسه به میدان می‌رود، با ارزش ۶میلیون یورویی معرفی شده است. به‌نظر می‌رسد امید تیم‌های عربی برای درخشش یک بازیکن در این جام به همین بازیکن است؛ بازیکنی که در ۲۸سالگی برای موفقیت در جام ملت‌ها تلاش می‌کند.

کد خبر 824077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • تیپ IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 3
    طارمی مفت هم نمی ارزه، مهدی قاعدی با این ک بچس ولی بهتره طارمی بازی میکنه