منابع اسرائیلی از افزایش نگرانی‌ها در زمینه شمار بالای مجروحان و معلولیت نظامیان این رژیم در خلال جنگ غزه خبر داده‌اند.

نظامیان اسرائیلی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل را به جنگی سوق داده که از نظر شمار تلفات و مجروحان بی سابقه است». پایگاه صهیونیستی واللا با اشاره به این موضع به میزان بالای معلولیت نظامیان رژیم صهیونیستی در جنگ غزه پرداخته است.

طبق آمارهای افشا شده از سوی واللا، در یکصد روزی که از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌گذرد دست کم ۴ هزار نظامی اسرائیلی به دلیل جراحات جنگ دچار معلولیت شده‌اند و تخمینها حاکی از این است که این تعداد می‌تواند افزایش یابد و به ۳۰ هزار نفر هم برسد.

چند هزار نظامی اسرائیلی در ۱۰۰روز جنگ غزه معلول شده‌اند؟ | افشاگری تازه رسانه عبری

واللا در ادامه اضافه می‌کند که ارتش اسرائیل از ترس پایین آمدن روحیه مردم همه جزئیات و آمارهای مربوط به مجروحان جنگی را اعلام نمی‌کند.

بعد از گذشت ۹۰ روز از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه، سخنگوی ارتش با اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی، تاکنون به کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ اسرائیلی اعتراف کرده اما آمار رسمی و واقعی تعداد مجروحان را هرگز اعلام نکرده است.

چند هزار نظامی اسرائیلی در ۱۰۰روز جنگ غزه معلول شده‌اند؟ | افشاگری تازه رسانه عبری

واللا در ادامه گزارش خود نوشت که در حال حاضر ۴ هزار نظامی معلول براساس طبقه بندی ۳ شناسایی شده‌اند؛ به این معنی که این افراد واجد شرایط لازم برای دریافت همه خدمات درمانی و سایر حقوقی هستند که افراد معلول در ارتش اسرائیل از آن برخوردار است.

"ایدان کلیمان" رئیس سازمان معلولان نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی می‌گوید که من ۳۰ سال است که رئیس این سازمان هستم اما تا کنون با این میزان مجروحیت و افراد فلج در خلال جنگ برخورد نکرده بودم.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد که فرمانده گردان ۸۲۲۶ و گردان ۳۶۳ ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت در نوار غزه زخمی شدند.

بنا به گزارش مهر، علاوه بر این، «یواو لیمور»، تحلیلگر نظامی روزنامه اسراییل الیوم به مناسبت نزدیک شدن جنگ در غزه به روز صدم تاکید کرده است که تل آویو همچنان به دنبال پیروزی غیرقابل تحقق در غزه است.

این کارشناس عبری زبان همچنین در ادامه گفت: بازگرداندن اسرا از غزه به این زودی اتفاق نخواهد افتاد و ارتش در تقلا برای کسب یک پیروزی رسانه‌ای است و این در حالی است که حماس همچنان در میدان قدرتمند ظاهر شده و به مبارزه ادامه می‌دهد و وعده‌های پس از هفتم اکتبر محقق نشده است.

به تازگی ارتش رژیم صهیونیستی آماری جدید از شمار نظامیان مجروح خود در جریان نبرد طوفان الاقصی از هفتم اکتبر تا کنون منتشر و اعلام کرد که در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف نوار غزه ۱۵ نظامی اشغالگر زخمی شدند که حال سه نفر آنها وخیم است.

ارتش اشغالگر همچنین از افزایش شمار مجموع نظامیان مجروح خود از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۵۱۱ نظامی و افسر خبر داد و اعلام کرد از این تعداد، ۱۰۹۹ نظامی از ابتدای عملیات زمینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

این خبر در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۳ هزار و ۷۰۸ شهید و شمار مجروحان به ۶۰ هزار و پنج نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین افزود که رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۳ جنایت کشتار جمعی علیه غیرنظامیان شد که طی آن ۱۵۱ نفر شهید و ۲۴۸ نفر زخمی شدند.

کد خبر 823856
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha