اگر نگران گذر ایام و از دست دادن فرصت‌ها هستید، اگر گوش شنوایی ندارید و دلتان می‌خواهد درباره مشکلاتتان با کسی حرف بزنید، اگر جای خالی دوستی واقعی را در زندگی حس می‌کنید، اگر مشتاقید که در هنگام مشکلات و گرفتاری‌ها آدمی قابل اعتماد و دانا راهنمای شما باشد، حتما از دیدن انیمیشن «لئو» لذت می‌برید.

لئو

همشهری آنلاین: «لئو» انیمیشنی کوچک و بی‌ادعاست که داستانی سرراست و البته تا حدودی بی‌فرازوفرود دارد، اما شخصیت اصلی‌اش آن‌قدر جذاب هست که کم‌رمق بودن داستان را جبران کند. مارمولک یا به‌طور دقیق‌تر و علمی‌تر سوسمار پل‌دماغی یا توآتارایی ۷۴ ساله به نام لئو به همراه دوست لاکپشتش به نام اسکوئرتل سال‌هاست که در آکواریوم کلاس پنجم مدرسه «فورت مِیِرز» در نهایت رخوت و آسودگی زندگی می‌کند و کاملا با روحیات و اخلاق بچه‌ها و مشکلاتشان آشناست. معلم کلاس پنجم، خانم سالیناس که بچه‌های کلاس دوستش دارند، به دلیل بارداری باید به مرخصی برود و مدیر مدرسه جلسه‌ای با والدین بچه‌ها تشکیل می‌دهد تا به آنها اطلاع دهد که معلم جایگزین به جای خانم سالیناس به کلاس می‌آید. در انتهای جلسه، لئو می‌شنود که پدر یکی از بچه‌ها می‌گوید توآتاراها حدود ۷۵ سال عمر می‌کنند. لئو بعد از اینکه می‌فهمد ۷۴ سال دارد و هنوز به رؤیایش که رفتن به جنگل «اوِرگلیدز» است، نرسیده تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش را تغییر دهد. این شروع داستان لئو و تلاش برای تغییر زندگی‌اش و بهره تمام بردن از فرصت کمی است که برایش باقی مانده است.

این انیمیشن محصول نتفلیکس است و با استقبال خوبی مواجه شده. سادگی داستان و ارتباط بی‌واسطه‌ای که با بچه‌ها و خانواده‌ها برقرار می‌کند، موجب شد که با تقریبا ۱۳ میلیون ساعت تماشا و ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید به مدت ۵ هفته در فهرست هفتگی ۱۰ فیلم و سریال پربازدید نتفلیکس باشد.

۱۵ درس مهم از انیمیشن «لئو» که به کار هر کسی می‌آید | این مارمولک به شما درس‌های خوبی می‌دهد

«لئو» درس‌هایی برای بچه‌ها دارد که در قالب داستان و شخصیت‌های مختلف آنها را مطرح می‌کند. این توصیه‌ها فقط به کار بچه‌ها نمی‌آید؛ خیلی از آدم‌بزرگ‌ها هم به آنها نیاز دارند.

۱. نسبت به دیگران بی‌اعتنا نباشید. شاید با کمک به دیگران حال خود شما هم بهتر شود. از کمک کردن به دیگران نترسید.

۲. همه آدم‌ها نیاز به کمک دارند، ولی همه جرئت درخواست کمک ندارند. از کمک گرفتن از دیگران نترسید.

۳. فقط درباره خودتان حرف نزنید. گاهی به بقیه هم گوش دهید تا آنها هم به شما گوش دهند.

۴. به دیگران بگویید از رفتارها و کارهایشان چه احساسی در شما به وجود می‌آید. برای خوشایند دیگران هر چیزی را قبول کنید.

۵. برای پذیرفته شدن از سوی دیگران لازم نیست بی‌نقص باشید، چون همه نقص دارند و تظاهر به بی‌نقصی شما را محبوب بقیه نمی‌کند.

۶. خیلی چیزها که ما به حساب عیب و ایراد خودمان می‌گذاریم و بابتش خجالت می‌کشیم، شاید صرفا تفاوتی باشد که حتی ویژگی ما محسوب می‌شود.

۷. هر کسی در هر سن و سالی و هر طبقه‌ای به دوست و دوست داشته شدن نیاز دارد.

۸. اگر کسی به ما اعتماد کرد، قدر اعتمادش را بدانیم و کاری نکنیم که اطمینانش از ما سلب شود و دیگر نتواند به کسی اعتماد کند.

۹. برای اینکه دوست خوب کسی باشیم، حتما لازم نیست رابطه‌ای خاص با هم داشته باشیم. صرفا کافی است که قدر دوستی و کمک به همدیگر را بدانیم.

۱۰. از کسی ناامید نشویم. هر کسی ممکن است روزی، حتی خیلی دیر، یخ قلبش آب شود و جواب خوبی‌های ما را بدهد.

۱۱. وقتی با حیوانات مهربان باشیم، با همدیگر هم مهربان خواهیم بود.

۱۲. به حرف هر کسی و به هر چیزی که در اینترنت پیدا می‌شود اعتماد نکنیم.

۱۳. موفقیت با اینکه می‌تواند انفرادی باشد، اما موفقیت در سایه همکاری و کار گروهی حلاوت دیگری دارد.

۱۴. پیری به‌خودی‌خود مشکلات زیادی دارد، با رفتارهای بد موجب رنجش پیرها نشویم.

۱۵. نوجوانی سن حساسی است و نوجوان گاهی به جای نصیحت به قدری احترام به حریم شخصی و درک شدن از سوی والدین نیاز دارد.

کد خبر 823358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha