کارل اسکار بولین وزیر دفاع مدنی سوئد با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت، گفت: ممکن است سوئد درگیر جنگ شود و مردم ما باید برای آن آماده باشند.

سوئد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری دِلوکال، بولین در سخنرانی خود در پایگاه نظامی سلن در منطقه دالارن این کشور با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت به این واقعیت که در ۲۱۰ سال گذشته هیچ جنگی در سوئد رخ نداده است اشاره کرد و افزود: در نتیجه حمله روسیه به اوکراین وضعیت امنیتی در اروپا رو به وخامت نهاده است و من به عنوان یک وزیر مسئول باید در این رابطه به مردم هشدار دهم.

وزیر دفاع مدنی سوئد همچنین با اشاره به اینکه همه سوئدی‌ها باید در حال حاضر برای تقویت انعطاف‌پذیری کشور در صورت وقوع جنگ اقدام کنند، گفت: از مسئولان شوراهای محلی می‌خواهم تا از هم اکنون اماکنی را که می‌توان به عنوان پناهگاه از آنها استفاده کرد را مشخص کنند و طرح‌های اضطراری برای تهیه آب و غذا را در نظر داشته باشند.

وی با تاکید براینکه مردم ما باید از مردم اوکراین الهام بگیرند، افزود: ما باید از مقاومت همه جانبه ملت اوکراین در برابر تهاجم تمام عیار روسیه درس بگیریم.

بولین همچنین با بیان اینکه دفاع مدنی اساساً فقط یک تمرین تئوری نیست بلکه باید از مرحله تئوری به مرحله عملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مردم سوئد باید درک کنند که در موقعیتی که ما در آن قرار داریم، زمان ممکن است با ارزش‌ترین منبع تجدید ناپذیر ما باشد.

در همین حال مایکل بیدن فرمانده ارشد نیروهای مسلح سوئد نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی تی‌وی۴ این کشور با تکرار هشدار بولین به مردم این کشور، گفت: وقتی پوشش خبری اوکراین را تماشا می‌کنید از خود این پرسش ساده را بپرسید که آیا اگر این اتفاق (حمله روسیه به اوکراین) در اینجا رخ دهد ما آمادگی آن را داریم یا خیر؟، هر چه مردم بیشتری در این مورد فکر کرده و آماده باشند، جامعه قوی‌تری خواهیم داشت.

به نوشته تارنمای خبری دِلوکال، سوئد بازسازی کامل سازمان دفاعی خود را در سال ۲۰۱۵ و پس از الحاق کریمه به روسیه آغاز کرد و از آن زمان هر مقام دولتی باید در حوزه مسئولیت خود اقداماتی را در زمینه برنامه‌ریزی برای دفاع در برابر یک حمله احتمالی انجام دهد.

سوئد همچنین در سال ۲۰۱۸ خدمت اجباری نظامی را مجدداً برقرار کرد و در سال ۲۰۲۲ با درخواست پیوستن به ناتو، سنت عدم تعهد نظامی دیرینه خود را شکست.

کد خبر 822877
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 7
    کشورهای غربی باید از کشورهای آسیایی مهاجر برای سربازی بگیرند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 11
    سوئد غزه شود.
    • ط IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      چرا؟
  • DE ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    10 10
    کشور های عضو ناتو باید به روسیه حمله کنند و پوتین و حکومتش را سر نگون کنند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    14 2
    کشورهای غربی که بلد از جنگ جهانی دوم همیشه در آرامش زندگی می کردند و نوکر حلقه بگوش آمریکا شده بودند حالا باید تاوان جنگهای نیابتی که آمریکا در سرتاسر دنیا بر اه انداخته خودشان وارد جنگ شوند روز خوشی دیگر برایتان بسر آمده
    • حسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      2 3
      روسیه امروز با تمام غرب در حال جنگ است اگر اوکراین سقوط کند فقط آمریکا شاید حریف باشد کشور های اروپا تحت هیچ شرایطی توان ایستادگی در مقابل روسیه را ندارند همانگونه که آلمان اروپا را تا مرز روسیه فتح کرد روسیه تمام اروپا را حتی فرانسه و انگلیس را مثل آب خوردن تکه پار خواهد کرد باش ببینیم
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    چنگ در اوکراین، جنگ در غزه، جنگ در یمن، جنگ لبنان و اسرائیل، احتمال حمله کره شمالی به جنوبی، احتمال حمله چین به تایوان، جنک در مکزیک، جنگ در آفریقا، تهدید ناتو توسط روسیه. آخرالزمان به معنای واقعی
  • صلاح IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    3 0
    کسانی که جنگ جنگ میگویند واز شنیدن نامش مهیج میشوند بهتر است هر از گاهی یک سوزن به خودشان فرو کنند شاید جرقه ای باشد که وجدان آنها را روشن کند
  • حزب الله سعید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    خداروشکر سوئد را بکشانید تو جنگ چی میشه اینهمه خودخواهی اینهمه نژاد پرستی هی جار میزدند ادعا میکردند که بهترین کشور جهان هستند آرزوی دیدن سوئد همانند اوکراین دارم و خواهد شد تا دیگر برای ایران ما شاخ نشوند جان چه حالی میده ۸ سال ما جنگ داشتیم اینها از کنار جنگ ما میلیاردر شدند حالا نوبت ما نگاه کنیم اینها رو درون اروپا جنگ ای خدا دمت گرم
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    روسیه پدر شما سوعد یا باید دربیار ه
  • ط IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 0
    ارزو میکنم جنگ جهانی سوم نشه و همیشه صلح باشه به نظر من روسیه داره ظلم میکنه به اکراین
  • سیدجعفر IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام به ارواح طیبه شهدا ازصدراسلام تاکنون. آخرالزمان وحوادثش ونبردهاش یه عده روخوشحال میکنه یه عده روناراحت. همه قدرتهای استکباردرمقابل ایران اسلامی منفعل خواهندشدو سلاحهای مخربشان علیه خودشان استفاده خواهدشد.