سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا طی اظهاراتی به ذکر خاطره ای از سردار سلیمانی درباره جلسه ایشان با رئیس جمهور سوریه پرداخته است.

سردار صفوي

به گزارش همشهر ی آنلاین به نقل از تسنیم، سردار صفوی در بخشی از اظهارات خود درباره سردار سلیمانی گفت: فهم ایشان از مسائل آن‌قدر بالا بود که نه‌تنها در قامت یک فرمانده زبده بلکه به‌عنوان یک دیپلمات متبحر و آگاه با سران برخی از کشورها دیدار می‌کرد، مثلاً ایشان با آقای پوتین دیدار داشت و خود حاج قاسم برای من تعریف می‌کرد، می‌گفت "روزی که به دیدار آقای پوتین رفتم و از روی نقشه اوضاع سوریه را برای ایشان توضیح دادم، ایشان تعجب کرد و از وزیر دفاع خود خواست که به جلسه بیاید و دید اطلاعاتی که ما می‌دهیم بسیار کامل‌تر از اطلاعاتی است که منابع روسی در اختیار او گذاشته‌اند".

لذا به همین دلیل و پس از ملاقاتی که پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت مجاب شد که نیروی هوایی روسیه را به سوریه و برای پشتیبانی هوایی یگان‌های زمینی ارتش و نیروهای مردمی سوریه و از همه مهمتر نیروهای مدافعین حرم برای مقابله با داعش اعزام کند.

کد خبر 822756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    حاجی تودنیا تک بودی توی همه چی خدابیامرزه شماراکاش بودی میدی این مسولین بی کفایت چه سرمابدبخت بیچاره ها اوردندبه خدا به نون شب بچه هام محتاجم خدا انشاالا ه روحتا شادکنه من وخانوادم همیشه دوست داریم کاش بودی
  • مسعود ابراهیمی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    تفکر سردار شهید اسوه و ذوب وگداخته شده از اسلام و انقلاب که سالها نیاز به تحصیل دانشگاهی معتبر دارد ولی از دل یک روستا پرورش یافت نه در دانشگاههای معتبر انگلیس و فرانسه و..... درس خواند.