محمد قنبری، مدیر پردیس سینمای مگامال، معتقد است که هدف طرح شناور کردن قیمت بلیت سینما این است که مخاطب خاموش را که به سینما نمی‌رود و اصلا سینما را از سبد خانوار حذف کرده، با سینما آشتی دهد.

پرديس سينمايي مگامال

همشهری آنلاین: پردیس سینمایی مگامال واقع در اکباتان چندسالی است که طرح شناور قیمت بلیت را اجرا می‌کند و از سینماهای دیگری که به تازگی طبق اعلام سازمان سینمایی قرار شده قیمت شناور بلیت را اجرا کنند، تجربه بیشتری در این زمینه دارد. با محمد قنبری، مدیر این پردیس، درباره اثرگذاری طرح بلیت شناور گفت‌وگو کردیم. قنبری به همشهری گفت به اعتقاد وی هدف از اجرای این طرح کشاندن مخاطب خاموشی به سینماست که سینما را از زندگی‌اش حذف کرده است.

بلیت نیم‌بها دو روز پشت سر هم، طرح خوبی نیست | مشتریان تئاتر آزاد بلیت ۳۰۰ ـــ ۲۰۰ هزار تومانی می‌خرند

با توجه به سابقه پردیس مگامال در اجرای طرح قیمت بلیت شناور، این طرح را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما چندین سال است که داریم این طرح را در مگامال اجرا می‌کنیم و خوشبختانه هم نتیجه‌بخش بوده. برای بعضی خانواده‌ها و کسانی که پرداخت بهای کامل بلیت برای‌شان سخت است، ساعات اول روز را به این طرح اختصاص داده‌ایم و خوشبختانه نتیجه گرفته‌ایم، مخصوصا سر ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه که سینمای ما با این طرح اکثرا پر است. اما بحثی که سازمان سینمایی برای نیمه‌بها کردن بلیت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مطرح کرده، درست نیست. تجربه‌ای که ما خودمان زمانی از اجرای دو روز نیم‌بها در مگامال داشتیم، روزهای شنبه و سه‌شنبه بود که از آن استقبال خوبی شد. دوستانی که روز دوشنبه را پیشنهاد داده‌اند، نظرشان این بوده که نیم‌بها کردن بلیت در روز شنبه روی فروش جمعه اثر می‌گذارد. ولی به نظرم شنبه ربطی به جمعه ندارد چون جمعه روز تعطیل است و کسانی که جمعه بخواهند به سینما بروند، بدون توجه به نیم‌بها بودن بلیت در روز شنبه می‌روند سینما. فاصله داشتن دو روز نیم‌بها باعث می‌شود که مخاطب اگر به شنبه نرسد، برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی کند. در همین طرح سازمان سینمایی هم نه اینکه دو روز نیم‌بها پشت هم تاثیری نداشته باشد، ولی شاید با فاصله باشد، تاثیرش بیشتر شود. در بحث افزایش قیمت بلیت در سانس‌های پیک، جمعه هفته پیش این طرح را اجرا کردیم. تا ساعت ۳ بعد از ظهر، ۴۰ هزار تومان؛ تا ساعت ۶ عصر، ۶۰ هزار تومان و تا آخر شب، ۸۰ هزار تومان. خوشبختانه چون طرح شناور را داشتیم، مردم خیلی واکنش منفی به بلیت ۸۰ هزار تومانی نداشتند، حداقل در سینما ما. هدف این طرح این است که مخاطب خاموش را که به سینما نمی‌رود و اصلا سینما را از سبد خانوار حذف کرده، به سینما بکشانیم.

واکنش مدیر سینما آزادی به گران شدن بلیت سینما | اسم این افزایش قیمت نیست!

مدیر سینما آزادی در گفت‌وگو با همشهری می‌گفت که هزینه سینماها خیلی افزایش پیدا کرده و گرانی بلیت ناگریز است.
از یک زوایه با نظر ایشان موافقم، ولی از زوایه دیگر همه‌چیز به فیلم‌های روی پرده برمی‌گردد. اگر چینش اکران طوری باشد که ما در هر بازه زمانی یکی دو فیلم خوب روی پرده داشته باشیم، مخاطب می‌آید و استقبال می‌کند و سینما می‌تواند هزینه‌اش را درآورد. پس همه‌چیز به فیلم‌های روی پرده برمی‌گردد. در دوره کرونا واقعاً خرج سینماها در نمی‌آمد، ولی پارسال و امسال وضع بهتر شده است. ما در پردیس مگامال سعی مان بر این است که با شناور کردن قیمت بلیت و نمایش فیلم‌های کودک، فیلم‌های اجتماعی و فیلم‌های کمدی همه اقشار را جذب سینما کنیم.


اگر بلیت سینما شب عید هم دوباره گران شود و به ۱۰۰ هزار تومان برسد و ظرف یک سال ۳ بار قیمت بلیت گران شود، بازخود منفی نخواهد داشت یا باز هم مردم به سینما خواهند آمد؟
در یک سال گذشته، افزایش قیمت در خیلی اقلام به صورت ماهانه وجود داشت، ولی بلیت سینما اسفند پارسال شد ۶۰ هزار تومان و تا الان ثابت بوده و گاه حتی مردم از ما می‌پرسیدند بلیت سینما نمی‌خواهد گران شود! به نظرم این ۸۰ هزار تومان و حتی اگر شب عید بلیت بشود ۱۰۰ هزار تومان، باز هم با توجه به روند تورم مبلغ زیادی نیست و مردم این را درک می‌کنند که بلیت ۱۰۰ هزار تومانی آنقدر بلیت گرانی نیست. مشتریان تئاتر آزاد، بلیت ۲۰۰ هزار تومانی می‌خرند و حتی گاه ۲۵۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی. پس بلیت ۱۰۰ هزار تومانی سینما آنقدر گران نیست. درضمن، هزینه بالای تولید فیلم سینمایی را هم در نظر بگیرید. با برنامه‌ریزی درست برای بلیت نیم‌بها و در نظر گرفتن همه اقشار جامعه، بلیت ۱۰۰ هزار تومانی پذیرفته می‌شود.

در این باره بخوانید:

سرنوشت مبهم گیشه‌ سینماها با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی | مردم با این گرانی باز هم سینما می روند؟

کد خبر 822685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha