فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: سردار سلیمانی در دهه دهه‌ی ۷۰ در مبارزه با اشرار جنوب شرق کشور خوش درخشید.

سردار سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرلشکر غلامعلی رشید، در گفتگوی اختصاصی با سایت دفتر حفظ و نشر رهبر انقلاب گفت: سردار سلیمانی در دهه‌ی ۷۰ و در هفت سال اول بعد از جنگ در جنوب شرق کشور، یک قرارگاهی به نام قدس ایجاد کرد و افتاد به جان اشرار و ضدانقلاب و آنها را خلع سلاح کرد.

وی اضافه کرد: در آن دوران یک فردی را هم به نام عیدوک که اول به او پناهندگی داد می‌خواست یک کاری بکند و او را تحویل قوه قضائیه بدهد برای محاکمه، مقام معظم رهبری به ایشان تذکر داد که وقتی به او امان داده‌ای، دیگر نمی‌توانی او را به محاکم قضایی برای محاکمه بسپارید، سردار سلیمانی هم او را آزاد کرد. به امید اینکه برود و رفتارش را تصحیح کند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت در این دوره‌ی هفت، هشت ساله در جنوب شرق در سطح عملیات فعالیت کرد که خیلی خوش درخشید.

بر اساس این گزارش، عیدوک بامری سرکرده اشرار جنوب شرق کشور در منطقه‌ای بین کهنوج و ایرانشهر بود. او بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رسانده و درگیر گروگانگیری، نزاع، توزیع مواد مخدر و سلاح بود. سال ۱۳۷۲-۷۳ سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده قرارگاه قدس منطقه جنوب شرق تصمیم به انهدام این باند می‌گیرد. در همین زمان ماجرای «عملیات آورتین» اتفاق می‌افتد و امان‌نامه به عیدوک هم ماجرایی در پی این عملیات است. البته امان‌نامه مختص «عیدوک بامری» نبوده و معمولا حاکمیت در دوره‌های مختلف برای پایان دادن به درگیری‌های مستمر و پرخون برای حذف گروه‌های اشرار، به سرکرده این گروه‌ها «تامین» می‌داده تا از این طریق به درگیری پایان دهد.

کد خبر 822542
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرام IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 5
    عکس جوانی های حاج قاسم چهره یی جذاب شجاع و با اراده یه چهره اصیل ایرانی مردی شبیه باران