می‌گویند گابریل گارسیا مارکز - نویسنده نامدار کلمبیایی و خالق رمان صد سال تنهایی - به جای اینکه خودکار و خودنویس دست بگیرد و با دستخط خودش بنویسد، کتاب هایش را با ماشین تحریر تایپ می‌کرد.

تایپ کردن

به گزارش همشهری آنلاین، پیرمرد از ماشین تحریر به‌عنوان «اسلحه من» یاد می‌کرد و تا آخر عمر هم به آن وفادار بود. هنوز هم نویسندگان و هنرمندانی مثل وودی آلن، پل استر و مارتین اسکورسیزی با ماشین تحریر نوشته‌های خود را می‌نویسند و سراغ قلم و خودکار نمی‌روند.

ماشین تحریر که اختراع شد، نوشتن با قلم تا اندازه‌ای جای خود را به تایپ‌کردن داد. با این حال این کیبورد و کامپیوتر و گوشی هوشمند بود که عملا تایپ کردن را جایگزین نوشتن کرد و نه‌تنها حالت رسمی‌تری به مکاتبات داد، بلکه مشکل خواندن دستخط‌های خرچنگ قورباغه افراد بدخط را هم حل کرد.

بیشتر بخوانید:

روز جهانی تایپ‌کردن - که مصادف است با امروز ۱۸ دی‌ماه - برای نخستین بار در سال۲۰۱۱ میلادی در مالزی برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد هم ترویج ارتباطات نوشتاری بین همه افراد جهان و افزایش دقت و سرعت آنها در این ارتباط بود. اما این همه ماجرا نبود و یکی از هدف‌های اصلی نامگذاری روزی برای تایپ کردن، تشویق افراد به‌کار کردن با کیبورد و جلوگیری از اصراف کاغذ و تولید زباله بود.

از طرفی به مناسبت این رویداد بسیاری از افراد به حداقل یکی از اطرافیان خود، تایپ‌کردن را آموزش می‌دهند. مسابقات مختلف آنلاین هم به این مناسبت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 822472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha