دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

مهدی ربوشه: در حالی که غلامحسین پیروانی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود نسبت به اضافه‌شدن مربی خارجی به کادر فنی تیم امید واکنش منفی نشان داده این بهرام افشارزاده، دبیر کمیته ملی المپیک است که اعتقاد دارد امیدهای ایران را یک کادر فنی 10 نفره باید اداره کند نه چند نفر.

بهرام افشارزاده البته تلاش می‌کند که اختلاف سلیقه‌اش با روسای فدراسیون فوتبال، حاشیه‌ای را متوجه تیم فوتبال امید نکند. وی در همین راستا برخی اخبار و شایعات اخیر را زاییده ذهن خبرنگاران می‌داند. اما این همه واقعیت نیست.

چه دبیر کمیته ملی المپیک همانطور که پیش از اینها در گفت‌وگویی رسمی از اختلاف‌نظرش با علی کفاشیان  بر سر انتخاب سرمربی تیم امید خبر داده بود از جهاتی با رئیس فدراسیون فوتبال اختلاف‌ عقیده دارد و این اختلاف سلیقه را با وجود احتیاط فراوان نیز نمی‌تواند پنهان کند.

آغاز اردوی تیم امید با 2 غایب

 بازیکنان تیم فوتبال امید از صبح روز گذشته اردوی خود را در هتل المپیک آغاز کردند.طبق برنامه بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم امید دیروز صبح در هتل المپیک خود را به مربیان این تیم معرفی کردند. این اردو که تلفیقی از اردوی اول و دوم است، در حالی آغاز شد که میلاد نصرتی و ابراهیم‌زاده به دلیل حضور در تیم تراکتورسازی و بازی در لیگ دسته اول با اجازه از کادر فنی دیرتر خود را به اردو می‌رسانند. احسان حاج صفی و صالح خلیل آزاد دو بازیکن دیگر تیم امید به دلیل حضور در تمرینات تیم بزرگسالان همراه سایر ملی‌پوشان امید نیستند.

پیروانی: به مربی خارجی نیاز ندارم

سرمربی تیم فوتبال امید برپایی اردوی تدارکاتی این تیم در اندونزی را با توجه به شیوع آنفلوانزا در این کشور به نظر مسئولان فدراسیون فوتبال منوط دانست. غلامحسین پیروانی پیرامون اردوی تیم امید که قرار است اوایل تیرماه جاری در اندونزی برگزارشود، ضمن بیان این مطلب افزود: «ما برنامه اردویی و دیدارهای تدارکاتی تیم امید را به کمیته تیم‌های ملی ارائه کرده‌ایم و این مسئولان فدراسیون هستند که باید با درنظرگرفتن تمامی جوانب کار شرایط برگزاری این اردوها و دیدارهای تدارکاتی را فراهم کنند.»

پیروانی تصریح کرد: «با توجه به مشاهده مواردی از شیوع بیماری آنفلوانزا در اندونزی انجام این سفر می‌تواند سلامتی بازیکنان را به خطر بیندازد و با این شرایط چنین اردوی تدارکاتی به صلاح تیم نیست مگر آنکه فدراسیون فوتبال از طریق منابع موثق و سفارت ایران در اندونزی اطمینان حاصل کند که این سفر خطری برای بازیکنان نخواهد داشت.»

وی یادآورشد: «چنانچه به هر دلیل سفر به اندونزی امکان‌پذیر نشود، فدراسیون فوتبال می‌تواند تورنمنت دیگری را جایگزین آن کند تا وقفه‌ای در برنامه‌های تیم امید ایجاد نشود.» پیروانی تصریح کرد: «خوشبختانه تیم امید دعوت‌نامه‌های مختلفی برای شرکت در تورنمنت‌های معتبر دارد که هزینه چندانی هم برای فدراسیون در پی ندارد و مسئولان فدراسیون می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب شرایط حضور تیم امید در تورنمنت‌های معتبر و با کیفیت را فراهم کند.»

وی با اشاره به آغاز مرحله سوم تمرینات تیم فوتبال امید اظهار داشت: «تیم امید از پتانسیل بالایی برخوردار است و طی دو مرحله اردوی قبلی تلاش کردیم تا به شناخت کافی نسبت به وضعیت فنی و کیفی بازیکنان دست یابیم و در دو مرحله دیگر نیز تمامی بازیکنانی که واجد شرایط لازم برای حضور در تیم امید هستند را زیر نظر خواهیم گرفت تا مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان را در رده سنی امید به مرحله نهایی اردوی این تیم دعوت کنیم.»

پیروانی درباره احتمال اضافه شدن یک دستیار ایرانی دیگر به کادر فنی تیم امید تصریح کرد: «در این زمینه درحال بررسی گزینه‌های مختلفی هستم و پس از جمع‌بندی نهایی نام گزینه مورد نظر را اعلام خواهم کرد. آنچه تاکنون مشخص است حضور مربی خارجی در تیم امید منتفی  است و اعتقاد دارم همین مجموعه برای رساندن تیم امید به ظرفیت‌های فنی و کیفی مناسب برای صعود به المپیک کافی هستند.»

نامه کفاشیان به افشارزاده

در حالی که چند ماه قبل با کش و قوس‌های فراوان و با حرف و حدیث‌های زیاد میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک غلامحسین پیروانی را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرد هنوز وی و دستیارانش قراردادی رسمی نه با فدراسیون فوتبال و نه با کمیته ملی المپیک امضا نکرده‌اند و این در شرایطی است که هر روز بازار شایعات در مورد تغییر در کادر فنی این تیم به گوش می‌رسد.

رئیس فدراسیون برای مشخص شدن قرارداد کادر فنی تیم فوتبال امید برای دبیر کمیته ملی المپیک نامه‌ای ارسال کرد و از افشارزاده خواست تا هرچه سریع‌تر در خصوص این موضوع اقدامات لازم انجام گیرد.این در شرایطی است که کادر فنی تیم امید کمتر می‌خواهد وارد این مباحث حاشیه‌ای شود و از سوی دیگر هم از فدراسیون این توقع را دارد تا هر چه زودتر به فکر حل این مسئله باشند. در همین راستا علی کفاشیان در نامه‌ای به بهرام افشارزاده درخواست کرده تا در جلسه‌ای موضوع قرارداد مربیان تیم امید را مطرح  و کادر فنی تیم امید زیر نظر کمیته ملی المپیک قراردادهای خود را امضا کنند.

افشارزاده: باید کادر فنی 10 نفره داشته باشیم

افشارزاده ضمن رد هرگونه اختلافی با فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «واقعا نمی‌دانم چرا عده‌ای به دنبال موفقیت تیم امید نیستند. مدام به حاشیه‌ها دامن می‌زنند و اجازه نمی‌دهند این تیم که امید فوتبال ما به حساب می‌آید سروسامان بگیرد.»

افشارزاده همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا خبر دارید کادر فنی بابت اضافه شدن مربیان جدید ابراز نارضایتی کرده است، تاکید کرد: « من در این‌باره اطلاعی ندارم. دوست ندارم راجع به این مسائل حرف بزنم. چون ممکن است من حرفی بزنم که آقایان هم موضع‌گیری کنند. اما اعتقاد شخصی من این است که چند مربی باید به کادر فنی اضافه شود در غیر این صورت کار سختی خواهیم داشت.»

افشارزاده سپس از اضافه شدن یک مربی بدنساز، یک تمرین‌دهنده و یک روانشناس به کادر فنی تیم امید خبر داد و تصریح کرد: «این تیم یک بدنساز و تمرین دهنده خوب می‌خواهد و من معتقدم کادر فنی 10 یا 12 نفره باید امیدها را هدایت کند.»وی ادامه داد: «اجازه بدهید من در خصوص نامه‌ای که آقای کفاشیان نوشته جلسه‌ای داشته باشم تا در فضایی بهتر تصمیم بگیریم.»

وی همچنین در خصوص مبلغ و یا مدت قرارداد با کادر فنی تیم امید تاکید کرد: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما من عقیده دارم مبلغ و زمان قرارداد به نوع فعالیت کادر فنی بستگی دارد و ما مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت اما با این حال بهتر است ما و فدراسیون در این باره جلساتی داشته باشیم.» با توجه به فضای فصل نقل و انتقالات، برخی نزدیکان پیروانی می‌گویند وی به دلیل تعلل کمیته ملی المپیک و همچنین حرف و حدیث‌هایی مبنی بر اضافه شدن چند مربی جدید خارجی به کادر فنی در خصوص حضور دائمی خود در تیم امید با تردیدهایی روبه‌رو شده است.

کد خبر 82119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز