خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «۴۵ هزار دلاری شدن بیت کوین» تا «عملکرد بهتر کلاه ایمنی با نانوفناوری» را اینجا بخوانید.

فناوری

چگونگی افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت

مهدی روحانی‌نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بررسی‌های مختلفی درباره نحوه محاسبه افزایش تعرفه انجام شد اما نرخ تورم برای ما بسیار مهم بود تا آن چیزی که مصوب می‌شود، نزدیک به نرخ تورم باشد. به همین دلیل افزایش تعرفه ۳۴ درصد است.

هشدار پلیس به شهروندان درباره اینترنت رایگان

سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا: اینترنت رایگان اختصاص داده شده به کاربران صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرسmy.gov.ir قابل فعال‌سازی است. هر گونه پیام دریافتی در این زمینه از شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی قطعاً با هدف کلاهبرداری و خالی کردن حساب های بانکی شهروندان است.

۴۵

هزاردلار

قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در ۲۰ ماه اخیر، از مرز ۴۵ هزار دلار عبور و سال ۲۰۲۴ را با قدرت شروع کرده است. این رمزارز در یک سال اخیر رشد ۱۷۱ درصدی را تجربه کرده. آخرین‌بار که بیت کوین بیش از ۴۵ هزار دلار معامله شده بود، به حدود ۲ سال پیش در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۲ برمی‌گردد. پس از آن، قیمت این ارز دیجیتال روند نزولی به خود گرفت و تا ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار پایین آمد.

۳۰

برابر

محققان با نانولوله‌کربنی، موفق به ساخت فوم جالبی شدند که می‌تواند ۳۰ برابر عملکرد بهتری نسبت به آسترهای کلاه ایمنی نظامی در آمریکا داشته باشد. این فوم به وسیله مهندسان دانشگاه ویسکانسین -مدیسون ساخته شده است که در آن از نانولوله‌های کربنی به صورت عمودی استفاده شده است. این نانولوله‌ها می‌توانند مقدار زیادی از انرژی جنبشی چرخشی حاصل از یک ضربه را از بین ببرند.

کد خبر 821110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha