هشهری آنلاین: به زودی، روزانه ۲ میلیون لیتر نفت سفید از موجودی انبارهای کشور به عراق صادر شود.

سیدحسن ضیا کاشانی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این مطب گفت: صادرات نفت سفید از انبارهای اراک، اهواز و اصفهان که به سیستم های اندازه گیر مورد تایید سازمان نظارت بر صادرات مجهزند، انجام خواهد شد.

وی درباره نحوه صادرات این میزان نفت سفید اظهار داشت: قرار است حمل این میزان فرآورده به وسیله نفتکش های جاده پیما صورت گیرد.

کاشانی تاکید کرد: کار صادرات نفت سفید به عراق شروع شده است، اما هنوز تعداد نفتکش‌هایی که به انبارهای نفت مراجعه می کنند، کم است و ما خواسته ایم تا نفتکش های بیشتری برای این کار اختصاص یابد.

به گزارش شانا، با توجه به نیاز مردم عراق به تامین سوخت خود، قرار بر این شده است تا بخشی از سوخت مورد نیاز این کشور به وسیله ایران تامین شود.
بر این اساس، علاوه بر طرح ساخت خط لوله آبادان - بصره برای انتقال فرآورده های نفتی از پالایشگاه آبادان به عراق، بخشی از نفت سفید نیز از طریق نفتکش به این کشور منتقل می شود.

تامین نیاز سوختی کشورهای همسایه از جمله اقدام هایی است که می تواند از انگیزه قاچاق سوخت به این کشورها بکاهد.

ایران و عراق روز بیست و دوم مرداد ماه 85 تفاهم نامه ای را برای گسترش همکاری ها در زمینه انرژی، امضا کردند که بر اساس آن، ایران روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام عراق را دریافت و در پالایشگاه های آبادان و کرمانشاه پالایش خواهد کرد.

تحویل روزانه ۲ میلیون لیتر نفت سفید به عراق از دیگر موارد این تفاهم نامه است، ضمن این که این کشور آمادگی خود را برای انتقال روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام به ایران اعلام کرده است.

نخستین محموله های نفت سفید ایران در نخستین هفته مهر ماه امسال، به عراق صادر شده است.

کد خبر 8210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز