یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

گروه دانش - حمید ضیایی پرور: دومین کنفرانس شهر الکترونیک که از روز گذشته در محل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد آغاز به کار کرده است امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این کنفرانس، کارشناسان به‌صورت همزمان در 4 سالن نشست‌های تخصصی به ارائه مقالات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

اخلاق الکترونیک، بانکداری الکترونیک، سرویس‌های الکترونیک، دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیک، پلیس الکترونیک، امنیت الکترونیک و گردشگری الکترونیک عناوین برخی از نشست‌های تخصصی این کنفرانس هستند.

[آموزش شیوه‌های زندگی الکترونیک]

براساس این گزارش، 850 مقاله علمی به دبیرخانه دومین کنفرانس شهر الکترونیک  رسیده که در مقایسه با نخستین کنفرانس که 350 مقاله داشته، ‌رشدی بیش از دو برابر را نشان می‌دهد.

دکتر علی اکبر جلالی، دبیرعلمی کنفرانس به خبرنگار همشهری گفت: ‌از 850 مقاله ارسالی به دبیرخانه، 200 مقاله علمی و کاربردی پذیرفته شده که در داوری این مقالات 40نفر از استادان و خبرگان حوزه فناوری مشارکت داشته‌اند و 100 مقاله از 200 مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ارائه می‌شود.

دکتر جلالی با تصریح اینکه بیش از یک هزار و یک خدمت الکترونیکی در دنیا شناسایی شده، عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف صرفاً‌ در بستر شهر الکترونیک و فناوری اطلاعات قابل تحقق است و مردم می‌توانند برای 1001 کار از منزل خود خارج نشوند.

این گزارش حاکی است که در برگزاری این کنفرانس جلسات اجرایی و کارشناسی با 67دستگاه اجرایی مهم در حوزه شهر الکترونیک  برگزار و تعامل صورت گرفته و نمایشگاهی به وسعت 650 متر مربع از دستاوردهای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در حوزه شهر الکترونیک در حاشیه این کنفرانس برگزار شده است که 40 دستگاه در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه خدمات الکترونیکی را به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس، کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه بهینه‌سازی‌ وب‌سایت در موتور‌های جست‌وجو و مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیک  و ایران کد برگزار می‌شود.

دکتر جلالی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به فیلترشدن فیس ‌بوک گفت: تلفن همراه نسل چهارم در راه است که ارتباطات را گسترش می‌دهد. چطور می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم؟

چرا از مسئولان برای فیلتر سایت‌های مختلف نظرخواهی نمی‌شود؟ چرا با فرهنگ‌سازی از بروز چنین مسائلی جلوگیری نمی‌شود؟ وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین نقش‌های فناوری اطلاعات حفظ امنیت است که اگر این کار به درستی صورت گیرد و مردم به امنیت فضای مجازی اطمینان پیدا کنند با پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضرور الگوی مصرف را اصلاح می‌کنند.

کد خبر 82094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز