زلزله 7.6 ریشتری روز گذشته در ژاپن هرچند تلفاتی نداشت اما باعث صدور هشدار سونامی شد. 

زلزله ژاپن

همشهری آنلاین / حوادث: به نقل از سی‌ان‌ان، ساعت 16:10 بعدازظهر دیروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.6 ریشتر، غرب ژاپن را لرزاند.

تصاویری که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این زمین‌لرزه بزرگ منتشر شده بود، ساختمان‌ها را نشان می‌داد که برای ثانیه‌هایی به شدت در حال لرزیدن هستند و کانال‌های آب که متلاطم شده‌اند و صحنه‌هایی ترسناک را به نمایش درآورده بودند.

اولین گزارش‌ها از زلزله در رسانه‌های ژاپن در ساعت 4:21 منتشر شد. تصاویر امواج دریار را نشان می‌داد که ارتفاع آنها در حال افزایش بود و از ساکنان منطقه ساحلی نوتو در استان ایشیکاوا خواسته شد که فورا خانه‌های خود را تخلیه کرده و به مناطق مرتفع بروند. امواج دریا در شهر نوتو به 5 متر می‎رسید.

زلزله 7.6 ریشتری ژاپن بدون حتی یک کشته | جزئیات این حادثه چیست؟

به دنبال این زمین‌لرزه قوی برق بیش از 32 هزار و 500 خانه در استان ایشیکاوا قطع شد. همچنین با توجه به اینکه امکان دارد امواج در استان‌های همسایه به بیش از 3 متر برسد، برای این مناطق هشدارهای سونامی صادر شد.

شبکه‌های تلویزیونی ملی و منطقه‌ای با حروف بزرگ و چشمک‌زن کلمه «تخلیه» را به نمایش گذاشتند و از ساکنان مناطق زلزله زده خواستند با وجود هوای زمستانی به مناطق مرتفع فرار کنند.

به گزارش مرکز هشدار سونامی ژاپن، برای مناطقی که امواج کمتر از یک متر دارند، «اخطار سونامی»، در مناطقی که امواج 3 متر دارند، «هشدار سونامی» و مناطقی که امواج بالای 5 متر دارند، «هشدار سونامی بزرگ» صادر شده است.

کانسای الکتریک، بزرگترین اپراتور انرژی هسته‌ای ژاپن اعلام کرده که «هیچ گونه حادثه غیرعادی» در نیروگاه‌های هسته‌ای در مناطقی که زلزله در آنها رخ داده وجود نداشته است.

زلزله 7.6 ریشتری ژاپن بدون حتی یک کشته | جزئیات این حادثه چیست؟

چندین بزرگراه اصلی در اطراف کانون زلزله مسدود شده و هنوز اطلاعات رسمی در خصوص خسارات احتمالی زلزله اعلام نشده است، اما تلویزیون ان‌اچ‌کی به نقل از مقامات شهر سوزو در استان ایشیکاوا گفته‌اند در پی زلزله چندین خانه و تیرهای برق در این منطقه فروریختند اما گزارشی از کشته شدن افراد در زلزله دریافت نشده است.

به دنبال این زمین‌لرزه در کشورهای کره جنوبی و روسیه هشدار سونامی صادر شده است.

کد خبر 820821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha