مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه فرزند خواندگی است که بر اساس یکی از مواد آن زنان مجرد می‌توانند فرزندخوانده داشته باشند.

نصر‌الله ترابی، نماینده شهر کرد در مجلس در خصوص واگذاری فرزند به خانم‌های مجرد بالای 30 سال که توانایی احراز شرایط را داشته باشند، به ایسنا گفت: این موضوع بنابر پیشنهادات کارشناسی مطرح شده اما هنوز تایید نشده است. از سوی دیگر میزان سن و مجرد یا مطلقه بودن این خانم‌ها بحث مهمی است و دیدگاه‌های مختلفی ارائه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ‌لایحه فرزندخواندگی هم اکنون در کمیسیون اجتماعی با حضور کارشناسان و دستگاه‌ها در حال بررسی است تا «سنخیت دینی و سنخیت محرمیت» آن موشکافی شود.

نصرالله ترابی قهفرخی افزود: پس از جمع‌آوری نظرات مشورتی، کمیسیون وارد مرحله تصویب ‌بندهای لایحه می‌شود.

نماینده شهرکرد در مجلس در خصوص انتقال مشخصات اصلی کودکان بی‌سرپرست به شناسنامه، اظهار داشت: در طرح مذکور تا کنون این مورد مطرح نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که زمان تصویب نهایی لایحه فرزند خواندگی هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: از آنجا که این طرح از منظر اجتماعی، هویتی، ایجاد پناهگاه و امنیت اجتماعی برای کودکان بسیار حائز اهمیت و حساس است و از سوی دیگر جوانب ملیتی و دینی باید در آن رعایت شود، به کار کارشناسی گسترده‌ای نیاز دارد.

وی در خصوص شرایط سخت واسپاری فرزند که هم اکنون حاکم است، گفت: در این لایحه شرایط واسپاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط مقداری تسهیل شده است، اما باید مراقبت و دقت شود تا به نااهلان سپرده نشوند؛ چراکه ممکن است از این کودکان سوءاستفاده شود. بنابراین دولت قصد دارد افراد خیر واجد شرایط را برای این کار دعوت کند.

کد خبر 82076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز