یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از ۲ منبع در بندر حدیده ادعا کرد که ۱۰ نیروی ارتش ملی یمن در حمله نیروهای تروریست آمریکایی در جنوب دریای سرخ به شهادت رسیدند. خبرگزاری نوشت که قایق‌های یمنی نیز در دریای سرخ غرق شدند.

شکار یمنی ها

به گزارش همشهری آنلاین، لحظاتی پس از انتشار این خبر، نیروهای مسلح یمن در بیانیه یکشنبه شب خود، شهادت تعدادی از رزمندگان دریایی خود در حمله آمریکا به دریای سرخ را تأیید کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه بیانیه خود تصریح کرد، نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

از هفته های پیش تاکنون، نیروهای یمنی در حمایت از مردم غزه، با توقیف و بازرسی کشتی ها در دریای سرخ، مانع از عبور کشتی ها و انتقال کالا به بندر ایلات در فلسطین اشغالی شده اند تا جاییکه بسیاری از شرکت های کشتیرانی از عبور و مرور در این مسیر صرفنظر کرده اند.

در واکنش به این سیاست یمنی ها، آمریکا تلاش کرده تا اتحاد دریایی متشکل از متحدان خود علیه یمن تشکیل دهد و تاکنون در این مسیر موفقیتی در جذب متحدان کسب نکرده است.

هم اکنون با خبر حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای دریایی یمن و شهادت ۱۰ تن از آنها به نظر می رسد که آمریکا راسا وارد مقابله با یمن شده است. در حالیکه ارتش یمن هشدار داده که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

به نظر می رسد که درگیری های مستقیم آمریکا و یمن آغاز شده و انتظار می رود که وسعت آن با واکنش نیروهای یمنی گسترش پیدا کند.

کد خبر 820548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 8
    بکشیداین دشمنان تاریخی بشریت را،هرچه بیشتربکشیداین یانکی هارا،بهتر.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 7
    نیروهای آمریکا باید تنبیه شوند اگر از فرصت تنبیه استفاده نکنید باید منتظر حمله بمانید
  • ایرانیم IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 8
    بسم رب شهدا سلام و خسته نباشید ب تمام رزمندگان اسلام بخصوص برادران مسلمان یمن ک تا کنون دستاوردهای زیادی بدست اوردن در مقابل شیطان بزرگ امریکا و اسراییل کودک کش راه شما ادامه دارد خدا با شماست مردان بزرگ اسلام در این زمانه ک تمام دنیا ب فکر مادیات هستن...
  • مجید IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 1
    عشق است یمن.🌹❤️
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 0
    یه ناوشکن رو غرق کنه حساب کار دستش میاد .از اون ور دنیا اومده در حمایت از اسراییل با یمن دربیافته.یمنی ها از مرگ نمی‌ترسند چون اعتقاد قوی به خدا دارند ولی سربازای آمریکایی انگلیسی اسم مرگ رو می‌شنوند خودشون رو خیس میکنن