در تماس تلفنی دیوید کامرون وزیر امور خارجه جدید انگلیس با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در روز یکشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۲، آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

كامرون-امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو، ابراز امیدواری کرد که انگلیس با اتخاذ رویکرد واقع بینانه و سازنده در قبال تحولات منطقه و روابط دوجانبه، به بهبود فضای مناسبات کمک کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ریشه بحران فلسطین نه به وقایع ۷ اکتبر، بلکه به ۷۵ سال اشغالگری رژیم اسراییل، تجاوز مستمر آن به حقوق اساسی فلسطینیان، ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین و نسل کشی این ملت مظلوم باز می گردد که البته نقش انگلیسی در این مسائل روشن است.

امیرعبداللهیان با محکوم کردن سکوت برخی دولت های غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه فلسطین طی۸۰ روز گذشته که به شهادت بیش از ۲۱ هزار غیر نظامی در غزه منجر شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حماس را یک نهضت آزادی بخش علیه اشغالگری و آپارتاید می داند؛ همانطور که در مورد آفریقای جنوبی سالها چنین جنبشی علیه آپارتاید وجود داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح به کارگیری معیارهای دوگانه توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال غزه و اوکراین گفت: نمی شود به رژیم اسرائیل اجازه داد که در غزه مرتکب قتل عام زنان و کودکان ونسل کشی شود و منطقه را به آتش بکشد، اما توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ را به مخاطره انداختن امنیت این آبراه اقتصادی قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبعاً پاسخ به هرگونه ماجراجویی و تجاوزات رژیم اسرائیل قوی و پشیمان کننده خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش در خصوص تحولات فلسطین و دریای سرخ، خواستار تلاش کشورمان برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و امنیت دریانوردی شد.

وزرای امور خارجه ایران و انگلیس در این گفتگوی تلفنی برخی مباحث مورد علاقه دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و تداوم رایزنی ها بین مقامات دو کشور در راستای تبادل نظر در موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانستند.

کد خبر 820538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    هشدار داد.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 3
    رژیم تروریست اسرائیل باید بداند که بداند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 1
    ۲۲:۴۹۱۰ دی ۱۴۰۲/ از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    این کشورهای جنایتکار غربی مثل همین روباه پیر،امریکا و... بجای اینکه به ایران ،اردن،مصرو عمان و....تلفن بزنند و خواستار اعمال نفوذ این کشور بر جبهه مقاومت وحماس برای جلوگیری از گسترش درگیری ها هستند نیاز نیست با اینهمه کشور تماس بگیرند !!! اگر واقعآ خواستار صلح هستند به یک رژیم آن هم رژیم اشغالگر اسرائیل تماس بگیرند که جنگ و اشغالگری و نسل کشی را بر علیه مردم غزه و فلسطین را متوقف کند !!!! چرا از اسرائیل نمی خواهند جنگ را متوقف کند !!!!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    انگلیس جنایتکار از سال 1917 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است. انگلیس شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا در جنگ غزه است.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 1
    ۲۱:۲۶۱۰ دی ۱۴۰۲/ و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 3 ماه است که انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟
  • مهرداد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    مشکلی نداشت با انگلیسی صحبت کردن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    شورای بی امنیت سازمان بی ملل تاکنون هیچ اقدامی برای توقف جنایت علیه غزه نکرده است چرا؟ اسرائیل جنایتکار از تسلیحات ساخت آمریکا جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده میکند. اسرائیل جنایتکار از تسلیحات ساخت انگلیس جنایتکار در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده میکند
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    انگلیس جنایتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار و مزدورانشان در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    انگلیسی ها جنایتکار، آمریکایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار از سال 1917 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    ۰۸:۵۳۱۱ دی ۱۴۰۲ انگلیس جنایتکار دشمن تاریخی ملت ایران است و از سال 1332 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است..
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    نیروی دریایی انگلیس جنایتکار حق حضور در آب‌های دریای سرخ را ندارد.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 1
    ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱/ بارها هشدار دادیم که نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه حق حضور در دریای سرخ را ندارند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    0 0
    آنچه در غزه رخ می‌دهد دقیقا یک کشتار جمعی است. غزه، گورستان صهیونیست ها/ غربی‌ها جنایتکار بابت سکوت در برابر جنایات اسرائیل جنایتکار در غزه شرمسار باشند.