معاون وزیر اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان در نشست خبری با فعالان رسانه ای ایران در کابل اظهارات جالبی درباره آینده افغانستان بیان کرد.

طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبداللطیف نظری معاون وزیر اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان که مذهب تشیع دارد و از شخصیت های برجسته و شناخته شده این کشور به شمار می رود، در نشستی که با شماری از فعالان رسانه ای کشورمان در کابل با تشریح ظرفیت های پیدا و پنهان اقتصادی این کشور، گفت که هرچند افغانستان از نظر وضعیت اقتصادی در ردیف پایین‌ترین کشورهای جهان به شمار می رود اما از نظر ثروت زیرزمینی در ردیف ثروت‌مندترین کشورهای جهان قرار دارد.

این مقام طالبان شیعه مذهب است (عکس)

او با بیان این مطلب که متاسفانه در دوران بیست سال اشغالگری آمریکا، ثروت و منابع قابل توجهی از این کشور توسط آمریکایی‌ها به غارت رفته است، گفت: اکنون با روی کار آمدن حکومت سرپرست افغانستان و استقرار امنیت به جای ناامنی در این کشور، زمینه های بسیار خوبی برای توسعه همکاری های دوجانبه با کشور مهم و تاثیرگذاری مثل ایران بوجود آمده است که اگر سیاست ها در این خصوص به درستی اعلام و اعمال شود، می توان چشم انداز خوبی در توسعه مناسبات اقتصادی تهران - کابل متصور بود.

نظری که دانش آموخته روابط بین الملل و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است، در این نشست صمیمی از دغدغه‌های خود برای توسعه روابط دو کشور سخن گفت و اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاران جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ظرفیت خوبی برای همکاری بوجود آمده است که می تواند منافع هر دو کشور را تامین کند بویژه در حوزه های تجاری. هرچند تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.

او گفت به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که حکومت سرپرست افغانستان برای سال های طولانی در مسند قدرت باقی خواهند ماند. از این رو بسیاری از کشورها از جمله چین برنامه گسترده ای را برای ارتقای همکاری های اقتصادی با افغانستان به اجرا گذاشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز می بایست از این فرصت پیش آمده استفاده کند و نقش فعالتری در عرصه توسعه و پیشرفت همکاری های اقتصادی دوجانبه با افغانستان ایفا نماید.

کد خبر 820349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • Utopia IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    13 5
    فقط عنوان روی میزش: دوکتور😂🤣😅😆😁
    • مهرداد IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      6 17
      به چی میخندی ، به حماقت خودت ؟
    • AU ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      16 2
      تفاوت نمیکند چه مذهبی داشته باشد نوع و روش فکر این گروه یکی است چه تفاوتی بین طالبان ، داعش و یا بکوحرام است ؟
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      9 0
      ۱۲:۵۷ خیر به بی ادبی تو و اینکه بی جنبه هستی. خب دکتر نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ازین دوکتور ها زیوده
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      12 2
      ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ افغان برگرد کشورت!
  • Borzoo NO ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 4
    از قیافه هـــاج و واج او مشخصه که دکتره ... آنهم دکتـــری که احتیاج به مدرک تحصیلی نداره
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    7 3
    شیعه باشه ویا سنی ویا مسیحی فرقی نداره کارآیی داشته باشه
  • تارا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    13 2
    بد نیست برای حل مشکلات اقتصادی و بالابردن ارزش پول ملی از مقامات طالبان کمک بگیرید
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 0
    طالبان با داعش و القاعده افغانستان فرق میکنه و یک حکومت مردمی هست و پشتوانه مردمی داره چون دلسوز مردمش هست حتی بنزینهای غیر استاندارد ایران رو برگردوند که به مردمش صدمه نزنه برای همین هم در کل افغانستان مورد قبول و محبوبه.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 2
    تروریست