یکه‌تازی و اصرار نخست وزیر رژیم اسرائیل بر ادامه جنگ علیه غزه آن هم بر اساس خواست خود، باعث شده است که او حتی در کابینه جنگی که تشکیل داده، تنها باشد و کسی حاضر به شرکت در کنفرانس خبری مشترک با او نشود.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل شنبه شب طی نشست خبری که بعد از نشست کابینه جنگ برگزار شد، سخنرانی کرد و طی آن، اظهاراتی را به زبان آورد که از جمله می‌توان به تحت فشار قرار گرفتن این رژیم به دلیل جنگ، عزم کابینه او برای اشغال محور فیلادلفیا یا همان محور صلاح الدین بین نوار غزه و مصر و همچنین لفاظی علیه ایران اشاره کرد.

نتانیاهو یا همان بی‌بی که صهیونیست‌ها او را بیشتر با این اسم می‌خوانند، در این نشست همچنین گفت که جنگ علیه غزه برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت و شرایط برای این رژیم سخت است ولی ارتش اشغالگر در حال تحقق اهداف خود است!

آنچه در این ویدیو کنفرانس توجه افکار عمومی را جلب کرده، در وهله اول چهره عبوس و ناراحت نتانیاهو است. نتانیاهو با عصبانیتی که نمی‌تواند آن را کتمان کند، در حال ایراد سخنرانی خود بود و جالب اینکه خبری از وزیر جنگ و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ در این نشست نبود و این مسئله ‌ای است که توجه رسانه‌ای صهیونیستی را به خود جلب کرد و بنا به گزارش آن‌ها، این دو حاضر به شرکت در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو نشده‌اند.

طی روزهای اخیر رسانه‌ها از تشدید اختلافات بین نتانیاهو و وزیر جنگ صهیونیست‌ها خبر می‌دهند با این حال، شواهد این اختلاف را باید در اظهارات این دو طی دیروز اعلام کرد.

نتانیاهو به صراحت از اشغال محور فیلادلفیا یعنی مرز حائل بین نوار غزه و مصر خبر داد و بر عزم خود تأکید دارد. با این حال، روز قبل، گالانت گفته بود که ما قصد اشغال این بخش را نداریم.

داستان به اینجا ختم نمی‌شود دوشنبه هفته گذشته خبری از اراضی اشغالی به بیرون درز کرد که نمود دیگری از اختلافات نتانیاهو با گالانت است و داستان از این خبر قرار بود که نخست وزیر صهیونیست هرگونه ملاقات وزیر جنگ با رؤسای سازمان‌های موساد و شاباک را ممنوع کرده است.

نتانیاهو که به دلیل فضاحت هفتم اکتبر (روز حمله حماس به اراضی اشغالی ۱۹۴۸) تحت فشار قرار دارد، بنا به گفته ناظران، تلاش دارد این جنگ طولانی شود و به تعبیری جنگ علیه غزه را به جنگ خود با این منطقه تبدیل کرده و سرنوشت و آینده سیاسی خود را به آن گره زده است. با این حال، فضای داخلی و حتی کابینه جنگی خود را مخالف اهداف خود می‌بیند و همین مسئله باعث شده است او تنها بماند و تحت فشار داخلی و خارجی قرار گیرد.

کد خبر 820246
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    از قیافه ش مشخصه شبها موشک‌های نقطه زن حزب‌الله و راکت‌های القسام و قلدری یمنی ها خوابشو بدجور آشفته کرده