معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست دستور داد با توجه به کم بارشی‌های امسال، مطالعه دقیقی پیرامون تغییرات اقلیمی و کم بارشی انجام شود.

برف و باران

به گزارش همشهری آنلاین پیرو حساسیت افکار عمومی در زمینه تغییرات اقلیمی و کم بارشی امسال همچنین با توجه به نیاز جدی به فعالیت پژوهشی و بررسی‌های تخصصی در این حوزه، علی سلاجقه روز شنبه از معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست که دارای سوابق گسترده در حوزه هواشناسی است، خواست تا با همکاری مرکز ملی تغییر اقلیم و پژوهشکده محیط زیست در مطالعه‌ای جامع و تخصصی علل کم بارشی‌ها را در امسال بررسی کند.

با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های جمعی در روزهای اخیر و مطابق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های مناسب در پاییز امسال و عدم تحقق این موضوع، معاونت محیط زیست دریایی موظف شد تا این مساله را با دقت و حساسیت بالای علمی بررسی کند. نتایج این تحقیق بعد از بررسی برای تنویر افکار عمومی به اطلاع رسانه‌ها و مردم خواهد رسید.



کد خبر 819918
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 2
    امیدواریم ماهواره های که به فضا می فرستیم مثمر ثمر واقع بشن
  • بیکار IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 3
    خب پس منتظر یه دروغ جدید باشین
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 2
    وقتی تکنولوژی نداریم همینه چرا نمیگی بخاطر هارپ که میزنن
  • ج IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 2
    دانشمند تحقیق قبل از بحران می باشد باید خیلی قبل‌تر تحقیق میکردید ،سد سازی و خشکاندن جنگل‌ها و مراتع از دلایل اصلی خشکسالی است که متاسفانه هنوز شما متوجه نشده و هنوز به فکر ایجاد سدهای جدید هستید.
  • داودصالحی LU ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    6 1
    فقط بریدتحقیق کنیدکه اردوغان باهمدستی اسرائیل وآمریکا چه برسرابرهای مامیارند. این یک واقعیت است. هم برای ضربه زدن به ایران وهم تصرف بازارمحصولات کشاورزی منطقه توسط اردوغان جاکش. چون ترکیه منابع زیرزمینی نداردبرای توسعه کشاورزیش همه جورجنایتی علیه مابااین مسئولین بی سوادمون انجام میدهد. بیدارشوید
  • اصغر فرهادی US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    سلام درمرکز ترکیه به طول دویست متر ارتفاع برف از چهارمتر به صفر می‌رسد یعنی هیچ کسی درطول دویست متر تغیر اقلیم باور نمی‌کند مگر اینکه کسی باسلاحی مثل هارپ کنترل کنه یا با کمک دکل های چینی مانع شود که لیتیوم دریاچه ارومیه استخراج شه