مجله فوتبال «WorldSoccer» در آخرین شماره خود به بررسی جام ملت‌های آسیا پرداخته است.

قلعه نویی

به گزارش همشهری آنلاین رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ۲۲ دی در قطر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در گروه خود باید به مصاف تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ برود.

مجله فوتبال «WorldSoccer» در آخرین شماره خود به بررسی جام ملت‌های آسیا پرداخته است. این مجله در بخشی از گزارش خود به تیم ملی ایران اشاره کرده و نوشته است: تیم ملی فوتبال ایران مانند عربستان سعودی و کره جنوبی، در جام ملت‌های آسیا با خشکسالی مواجه شده است و آخرین قهرمانی این تیم به سال ۱۹۷۶ بر می‌گردد (پس از دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲). پس از اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایران با حذف از دور گروهی و عدم راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید از ده بازی بعدی، ۹ برد، از جمله برد برابر بلغارستان و برتری ۴ بر صفر قطر برابر قطر به دست آوردند.

انتخاب قلعه نویی ایرانی ها را مایوس کرد! | هیچ تیمی این دو بازیکن ایران را ندارد

این مجله در ادامه نوشت: جایگزینی کارلوس کی روش با امیر قلعه نویی که برای بار دوم هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد از نظر هواداران مأیوس کننده بود اما او فوتبال ایران را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسد و استعدادهای زیادی در اختیار دارد. البته تیم او تاکنون تغییرات زیادی نکرده است و این موضوع قابل درک است زیرا تیم‌های زیادی در آسیا - یا حتی جهان - وجود ندارند که مهاجمان بهتری نسبت به سردار آزمون و مهدی طارمی در اختیار داشته باشند و دیگر بازیکنان تیم هم استعداد و تجربه بین المللی زیادی دارند.

«WorldSoccer» در خصوص امیر قلعه نویی هم اظهار داشت: قلعه نویی سرمربی چند باشگاه در ایران بوده است اما تجربه بین المللی زیادی ندارد. او باید نشان دهد که می‌تواند این بازیکنان با استعداد را به مرحله بعدی برساند.

کد خبر 819836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    19 8
    برد و باخت تیم ملی فوتبال ایران درحال حاضر چون هیچ جایگاهی نزد هواداران ندارد اصلا مهم نیست
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      2 1
      دیگه به حذف فوتبال ملی مون در میادین مختلف عادت کردیم . به فوتبال ما ، باید عِرق وتعصب بیشتری تزریق شود تا موفقیت حاصل گردد . ان شاءالله تیم ملی رو در فینال ببینیم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    11 16
    خارجی ها بدشان نمی اید کیسه ملت ایران را خالی کنند . فدراسیون فوتبال هم با آن سابقه درخشان در خالی کردن بودجه کشور برای مربیان خارجی دست کمی از انها ندارد . اتفاقا انتخاب اقای قلعه نوعی انتخاب خوبی بود . مربی خارجی یعنی دزدی .
  • ایران IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    17 7
    ژنرال یکی ست در فوتبال ایران
  • محمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    19 5
    من که میدونم آخرش میایین می گین بچها همه تلاش شون کردن ما خیلی خوب بازی کردیم اما نشد دعفه بعد اینا رو ما می دونیم والا اگه اینارو باز تحویل ما میدین نرین مارو آنقدر ب اذیت کردن نندازین
  • شاه کوروش IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    26 5
    هیچ امیدی به آقای قلعه نویی و تیم ملی نیست . حیف اون سرمایه ای که داره اسراف و حروم میشه.بع نظر من فوتبال ایران خیلی فاصله گرفته از اوج در حد کویت و قطر و اردن و عراق اینطور کشورهاس.
  • علی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    11 7
    دفاع تیم ملی وحشتناک ضعیفه باید ی فکری ب حال دفاع کرد کنعانی در حد تیم ملی نیست
    • اسد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      یقینا بهترین انتخاب قلعه نویی میباشد
  • نا شناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    13 1
    مطمین باشید نتیجه نمیگیریم .بایدواقعیت را قبول کنیم تو این چندسال همه کشورهای درجه دو وسه پیشرفت کردن ولی ما درجا زدیم وتا چند سال آینده میشویم درجه 4و5با همین فرمان .این واقعیت فوتبال ماست چه بخواهیم ونخواهیم باید پذیرفت
  • حسن تاجی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 1
    من به ژنرال ایمان دارم خوشحالی را برای کشور عزیزمون به ارمغان میاره انشاالله🙏🏻❤
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    قلعه نوعی در حد تیم ملی نیست.معلوم نیست چرا آقای تاج دراگان اسکوچیچ که ایران رو بدون حرف و حدیث برد جام جهانی .ده بازی بدون شکست.و شد نامزد بهترین مربی جهان از نظر فیفا رو عوض کرد و کیروش رو آورد و توی جام جهانی آبروی ایران رفت.یعنی کارشناسان فوتبال فیفا اشتباه میکنن و آقای تاج درست میگه